• Fridolin

Titta på min pojk o kom med namnförslag : )

Skrattande
    Jag har totalt fastnat i att inget namn känns helt 100 till vår lille kille. Jag kan inte ta ett namn bara för att jag gillar det, jag har massor med fina namn på lut, utan det måste passa också! Jag är öppen för både nya o äldre, storasyster heter Wilda. Innan han föddes ville jag att han skulle heta Fridolf eller Philip, sedan han kommit ut har jag testat Albin, Viggo, Alfred o nu senast Emil... Jag vill gärna att det har lite "attityd" utan att det för tufft/hårt.
    Har du tid o lust får du gärna kolla i mitt album och komma med förslag!!
  • Svar på tråden Titta på min pojk o kom med namnförslag : )
  • Fridolin

Jag lovar att meddela när det är fastslaget! Jag vill passa på att tacka er alla också som tagit er tiden o kollat på han och kommit med många bra förslag!!
    Vissa går tyvärr tvärt bort pga av att de finns för nära i släkten/ bland vänner och några av andra skäl... Tungan ute Men annars tycker jag faktiskt att de allra flesta är både fina o passande! Kanske är det som blivit mitt problem, att jag tycker bra om för många namn...
    Jag fortsätter att känna på några av dem o återkommer som sagt inom kort, förhoppningsvis!  Skrattande

• jensten

Han ser ut som en liten Robin Kanske för han faktiskt påminner om dotterns klasskamrat, en käck liten kille som heter det
    Vidar eller Hannes som alternativ (makens kusinbarn fick dessa namn, verkligen käcka tycker jag).

Min pojk fick sitt namn i princip runt v 30 då vi fick veta att det var en Han.
    Jag valde mellan Alfred och Anton, men det sistnämnda blev det för jag hade en rätt
    klar bild över hur han förmodligen kommer att se ut med tanke på släkten.
    En rejäl skogshuggarkille som farfar

Lycka till!

• Trasseltroll

Han passar definitivt som en Alfred eller Fridolf! jättesöta namn på en jättesöt liten kille! tänkte annars på sixten när jag såg honom... Elis och Cornelis är annars namn som jag tycker är fina.

Kul grej iaf...tror jag apar efter och lägger upp en liknande tråd med min dotter:)

• ma83ca

Tycker han ser ut att heta Dante! :)

Wilda & Dante :D

• Babyystar

Dewin passar superbra med Wilda tycker jag! Dewin & Wilda.. ja Skrattande

• Fridolin

Nu har jag äntligen bestämt mig, eller ja, jag ska skicka ut julkorten nu och vill ha med våra namn, så jag var så illa tvungen att  komma till skott... Har haft det sista namnet som favorit länge nu, även om jag fortfarande ibland tvivlar, men om inte annat så orkar jag inte hålla på längre utan kommer hålla mig til.., Eddie! =)
    Tack så mycket för alla era förslag!!

• Loon

Ja men Eddie så klart!

Tvivla inte, det är jätte-fint och ser ut att passa superbra till er söte son! Kram! Hjärta

• Pellinell

Har inte kollat på kortet men det låter som om du beskrier en Gusten. 

Svar på tråden Titta på min pojk o kom med namnförslag : )