Kan jag lita på henne?
Har varit lyckligt gift i över tjugo år med min hustru. Har sista tiden haft en misstanke om att det inte står rätt till. För ca en månad sedan ställde jag henne mot väggen och frågade rent ut om hon träffat en annan. Jag hade gjort nåt som jag inte är så stolt över, kollat hennes sms och fått se det jag befarade.
Jo, hon hade varit otrogen, men enligt henne bara en gång. Hon har däremot träffat en gammal kärlek och fått upp känslor igen, hon påstår dock att hon inte haft något förhållande med honom.
Jag trodde inte att mina känslor för henne var så otroligt stora, jag har gråtit massor av tårar. Jag har inte förlåtit eller accepterat det men jag vill leva mitt liv med henne. Vi har pratat en del vilket vi tyvärr har varit dåliga på innan. men vi tycker båda att vi haft ett bra äktenskap. Hon tycker dock att jag är för svartsjuk, själv tycker jag att visst är jag det men inte överdrivet.
Vi kom dock överens om att fortsätta tillsammans, men det har varit dagar som jag frågat henne vad som inte står rätt till. Hon har då sagt hon inte är riktigt säker men vi har inte separerat utan provar igen. Mina känslor är nu idag, som jag vore nyförälskad i henne igen, men när jag är ensam och på jobbet bara målar jag upp bilder framför mig hur hon lämnar mig. Känner ju att jag aldrig mer kan lita på henne när hon ljugit för mig.
Jag talar om för henne hur mycket jag älskar henne, kanske för mycket, rädd att hon ska tycka jag är tjatig.
Vad ska jag ta mig till? Känns som mitt liv är över, men när vi är tillsammans och hon kramar mig är jeg den lyckligaste mannen på jorden.