• ptq

När barnet vill flytta men mamman vägrar??

Tjena!
    Sitter i en jobbig sits. Min bonusdotter 13år har flyttat till oss för 2år sedan vi bor ca 5mil ifrån hennes biomamma. Vi fick hämta henne en natt efter hennes mamma gett henne en örfil mm. sen dess bor hon hos oss. Nu har vi båda fått jobb i en stad 20mil ner, och dottern är i extas och vill jättegärna flytta. Mamman vägrar skriva på flytten. Detta skulle jag förstå om dom hade bra kontakt, dottern är hos mamma över dagen en gång i månaden och pratar på msn med henne. Hon väljer att inte vara där. Vi försöker att skjutsa dit henne mer och säger att vi kan hämta om det så är mitt i natten, men hon vill inte. Hon velar inte med var hon vill bo utan säger bara kort att det räcker att vara med mamma över dagen. Vad gör man i detta läget? mamman vill inte gå till familjerätten. måste man stämma henne??
    tacksam för ideér..

• Svar på tråden När barnet vill flytta men mamman vägrar??
  • mupparsmupp

är det inte så att barn över 12år bestämmer själva vilken förälder den vill bo hos? för i så fall borde inte mamman kunna förbjuda bonusen att flytta med er.
    kanske därför som hon inte vill gå till familjerätten eftersom att ni kommer vinna...?

Bebis 9 maj 2010
  • ptq

jo det är ju nog så men det måste väl ändå skrivas på av båda föräldrarna? annars kan man bli polis anmäld eftersom dom har gemensam vårdnad. måste kolla upp mer. Tack tack

• plastmamman01

Nä, inte polisamnäld.. socialen kommer att ta kontakt med mamman varför hon inte vill skriva på och sen blir det en utredning.. alltså var hon ska bo.. har jag fattat det som iaf.. men ring socialen och fråga vad ni ska göra dom hjälper er säkert.. säg som det är att hon inte vill bo med mamman för att hon har slagit på henne..

• ptq

Ok det lät ju bättre, ska kontakta socc i morgon och höra

Svar på tråden När barnet vill flytta men mamman vägrar??