• frufri

Hemmaförälder är vel inte detsamma som föräldraledig??

Borde det inte finnas en separat tråd för "föräldralediga" ???? Hemmaförälder är man väl först om man väljer att vara hemma istället för att sätta barnet/barnen på dagis??Inte den självklara föräldraledigheten. Kan ingen ordna det? Kan ju inte vara så svårt...???

• Svar på tråden Hemmaförälder är vel inte detsamma som föräldraledig??
  • La Lola

Det är bara att ge det som förslag till Forumvärden.
    Det brukar inte vara helt omöjligt att lägga till en grupp.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Hemmaföräldern

Det kanske skulle vara en bra idé. Ibland kan det bli lite häxjakt på hemmaföräldrar här inne när föräldralediga med syskon på dagis retar upp sig på att det finns de som själva ansvarar för vården och omsorgen om barnen.

Eller så flyttar hemmaföräldrarna över till hemmaforaldrar.se :) där man trivas med andra som valt att ge sina barn tid, utan att riskera påhopp. Många får nog till bredden av det ändå i vardagen när vissa (verkligen inte alla) tar sig rätten att vitt och brett berätta hur "fel" det är att ha barnen hemma längre än ett år.... 

• Familj Lo

Jo, jag anser att det är en jäkla skillnad på att vara hemmaföräldrer och på att vara föräldraledig...

Föräldraledig är man ju nästan "tvungen" till, missförstå mig inte. Hemma föräldrer är ett aktivt val om att man vill kunna vara lite mer närvarande under sitt barns uppväxt om jag förstått det rätt?

Jag själv är ingen hemmaföräldrer så kan inte "reglerna"
    Men har valt att jobba bara kvällar så man får så mkt tid som möjligt tillsammans =)

• Storis

Tyvärr är det i stort sett ingen aktivitet på samtalsforumet på Hemmaföräldrar. Lite tråkigt. Jag har försökt att starta trådar men det är dåligt gensvar. Jag hade gärna diskuterat där. Men jag sulle vilja ha lite vardagliga trådar på hemmaföräldrar också inte bara efterlysningar utan vad man gör på dagarna rent allmänt!
    Men är ni fler som flyttar dit så komer jag också. 

• frufri

Jag registrerade mig på hemmaföräldrar igår men märkte direkt att det var noll aktivitet där... Väldigt tråkigt!! Jag saknar verkligen en samlingspunkt för oss som är hemma med barnen. Speciellt i verkliga livet, men det kan ju vara svårare att ordna. På internet borde det dock vara enklare. Hur kan man få lite mer drag på hemmaforaldrar.se då tro????

Och hur ger man förslag till forumvärden?

• Hemmaföräldern

Det är väl bara att sätta igång och starta trådar :) Här är det inte heller så mycket aktivitet från hemmaföräldrar kanske mer från föräldralediga och det är inte heller så många trådar...... Sätt lite fart bara.... jag är med om ni är det :) Ska regga mig nu

• Hemmaföräldern

Bra. Men nu får inte alla bara gnälla utan sätta lite fart och svara också ;)

Är det förresten någon som kontaktat FL och frågat varför de inte har en tråd för föräldralediga? 

Svar på tråden Hemmaförälder är vel inte detsamma som föräldraledig??