• hönsmormors dotter

En elefant balanserade...

...på en liten, liten spindeltråd. Det tyckte den var så intressant, så den gick och hämtade en annan elefant.
    Två elefanter balanserade...

Någon som vet hur sången slutar??

• Svar på tråden En elefant balanserade...
  • Skarpa

Man sjunger tills man är är less och byter ut sista raden i sista versen till "Men nu fanns det inte någon mera elefant"

• Lindreas

Den slutar ta mig fan aldrig! Om man inte hittar på ett slut själv, att tråden går sönder och elefantjävlarna ramlar ner i kokande olja och blir friterade.

(Jo, det är min hat-sång nummer ett.)

• shitvadjaghatar
    Lindreas skrev 2010-11-17 13:40:10 följande:
    Den slutar ta mig fan aldrig! Om man inte hittar på ett slut själv, att tråden går sönder och elefantjävlarna ramlar ner i kokande olja och blir friterade.

(Jo, det är min hat-sång nummer ett.)
    ha ha ha!
  • Adnil76

Jag brukar låta elefanterna lessna på spindeltråden och gå iväg med följande sång...
    "fem elefanter balanserade, på en liten, liten spindeltrå-åd, en tyckte inte det var intressant så hon gick och hängde med en annan elefant"... tills det inte längre finns några elefantskrällen kvar på tråden.

• hönsmormors dotter
    Rockan skrev 2010-11-17 13:32:06 följande:
    När du inte orkar mer
    Hjälps tyvärr inte, för sonen orkar hur länge som helst...

Har för mig att jag någon gång hört ett slut (typ att tråden gick av...), men det kanske bara var någon finurlig dagisfröken som hittade på i stunden för att bli av med mig
  • Linda Nök

Jobbar på förskola o vi kör ibland sista versen på följande vis.

Fem elefenter balanserade
    på en liten liten spindeltråååååd
    Det blev så tungt så att tråden brast
    och alla elefanter ramla av/ner med ett pladask

Brukar funka finfint eftersom barnen tycker det är skoj att få ramla ihop i en sprattlande liten pöl på golvet.

• hönsmormors dotter

Tack!

Har just testat och kommentaren var: "Det var bra! Igen... igen... igen..."

• Shadilly

När jag var liten satt alla i en ring när vi sjöng den och så fick man agera elefant och fylla på inne i ringen vartefter elefanterna blev fler. När det var slut på barn och alla var elefanter så ropade fröken att tråden gick av, så fick man kasta sig till golvet i en hög. Det var det roligaste inslaget

Sonen tittar på en bild av en ko som handmjölkas ner i en stäva och utbrister glatt: -TITTA! Kossan OCKSÅ kissa pottan!
Svar på tråden En elefant balanserade...