• Alexis mamma

    Hur fortsätter jag på bästa sätt?

    Har en liten kille på 3,5 månader som vil sedan födseln hållt över handfat eller potta direkt när vi tagit av blöjan (ofta efter matning, morgonen, innan och efter babysim osv), mest för att slippa få allt på oss :) Det har hänt att han bajsat oxå, ser jag att han anstränger sig så håller jag honom över pottan o så kommer resten där...han verkar nöjd med det. Helammas dock så det går ofta väldigt lång tid mellan de gånger han bajsar.

    Iaf, med storasyster körde vi ec light typ från 4 mån, men när hon fick urinvägsinfektion och skulle kontraströntgas, och var tvungen att kissa på britsen (eftersom de måste röntga när hon kissar), så tog det totalstopp! Och hon som varit nästan blöjfri dagtid sen (6-7 mån... det här var vid 8 mån) Hon totalvägrade potta över ett år men sen gick det bättre.

    Så alltså, min fråga är:

    Hur fortsätter jag på bästa sätt med lillkillen? Alla tips tas tacksamt emot! Vill gärna få honom blöjfri tidigt...ni som lyckats, hur har ni gjort?

  • Svar på tråden Hur fortsätter jag på bästa sätt?
  • Alexis mamma

    puffar...

    idag har han varit torr efter de två sista amningarna, kissat på pottan varje gång o la honom för natten utan att behöva byta blöja :)

    men jag behöver tips! Ingen?

Svar på tråden Hur fortsätter jag på bästa sätt?