• Nadja Andersson

Jag ger snart upp...

Jeg vet inte vad jag skall göra längre.
    Jag har en 4 årig pojke som trotsar med ALLT. Han går på dagis 15 timmar i veckan då jag är hemma med hans lillebror. På dagis sköter han sig fint, inga problem. allt kommer hemma i stället.
    Han säger mot till allt, gapar, skriker, slår efter mig. I helgen bet han mig i armen så det blev två stora sår. Han tror att det är han som bestämmer och INGET som biter på honom. Han skrattar bara åt en när man säger till.
    Jag vet inte vad jag skall göra, inget jag gör eller säger hjälper, jag är illamånde, har huvudvärk och hjärtklappning dagligen. Jag är så frustrerad, jag vet inte vad jag skall göra.
    Hans beteende är lika dant mot sin pappa så det är inte bara mot mig.
    Inte många vågar säga mot mig när jag ryter till, förutom denna lilla kille, han driver mig till vansinne.

Men ibland är min som dock hur go som helst, säger underbara saker, hans lillebror älskar han det vet vi, han skyddar honom och mig med vad han kan.
    Ex: En pojke lekte med ett paraply på dagis när jag skulle hämta, pojken stod ganska nära mig. Min son går fram och säger till pojken, "Akta min mamma".
    Han kan krypa upp i mitt knä, ge mig en jätte kram och puss och säga "mamma jag älskar dig". Jag vill ha mer sådana stunder...

• Svar på tråden Jag ger snart upp...
  • Girlinthecity

Hur gammal är lillebror? Är ju mycket möjligt att det är en rekation på att han blivit storebror. ta väl vara på de stunder när han är gullig och go och vill mysa och låt honom veta hur mycket du uppskattar det, och ge honom massor av beröm och positiv uppmärksamhet, och inte lika stor grej av de andra stunderna. Naturligtvis är det inte ok att bitas, men vissa saker kanske man kan låta bero och bara gå över av sig själv, istället för att dra igång och du måste "ryta". Slutar du så kanske han också blir bättre?

Lycka till.

Svar på tråden Jag ger snart upp...