• Ickepicke

Får hem ett magsjukt barn i morgon......

Min äldsta dotter bor hos sin pappa varannan vecka sen snart två år, fungerar för det mesta!
    Så i morgon börjar "mamma" veckan, fick för snart 2 timmarsen ett SMS!?! där det stod att dottern kräks som en liten gris, hon har fått magsjukan...
    (Då hör ju till saken att jag har två mindre barn hemma, hela tiden) 
    Ringde då upp och sa att jag hemskt gäna INTE ville ha hem magsjukan till de små..
    Nää... det funkar inte, hon skall till mig i morgon, hon  kunde absolut inte stanna kvar....
    *skriiiik*
    Behövde skriva av mig lite ilska..........Kräks 

• Svar på tråden Får hem ett magsjukt barn i morgon......
  • xXMaLoXx

Jag har kräkfobi, så jag vet ju hur jag hade reagerat. Men om man ska se det ur en annan synpunkt, vore det inte bättre och lugnare för dottern att vara kvar hos honom? När man är sjuk, i synnerhet magsjuk så är det väl ingen höjdare att behöva krånglas iväg på det viset?

Sen att du har två småttingar gör ju inte heller saken bättre. Det vore väl hyggligare mot alla att begränsa spridningen genom att låta henne vara kvar tills hon är frisk. Är det att han själv riskerar att bli sjuk som är problemet, så är det ju redan försent.

www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Ickepicke

Ja, försökte förklara detta, men nä... han skulle bort, hans sambo skulle jobba och deras lilla har dom förmodligen placerat hos farmorn kanske...
    han tyckte att hon skulle i väg på badhus kalas på sön, för då borde hon ju vara frisk... Det orkade jag inte ens kommentera..
    Tycker synd om min skrutta och vill ju helst av allt ta hand om henne, men som du skriev så är det nog inte bra för varken henne eller de två jag har hemma att hon kommer hem.
    Men bara att mundera sig.. :/ 

• xXMaLoXx

Jag tycker att det är riktigt egoistiskt av honom. Den det blir jobbigast för är ju dottern, vars välmående borde gå i första hand. Jaha...hon är sjuk idag och han ska släpa iväg henne på kalas på Söndag. Frisk såpass att hon inte kräks är hon nog, men man brukar mig veterligen inte vara särskilt pigg efter en magsjuka. Dessutom så föredrar nog de andra gästerna att inte träffa henne så nära inpå.

Förhoppningsvis så mår hon såpass bra imorgon, att det inte blir så jobbigt för henne att kånkas iväg. Men då återstår ju stressen över att de små skall bli sjuka också.

Varför har vissa vuxna så svårt att sätta sitt eget åt sidan? När man skaffar barn så är det liksom en liten "bonus" att planer går åt fanders emellanåt, det är bara att gilla läget. Detta riktat till pappan såklart.

Jag hoppas det går bra iaf och att ni klarar er från sjukan och att hon piggnar på sig snabbt.

• Trollmamma till 4

Blir mina barn sjuka när dem är hos sin pappa så får dem stanna där tills dem är friska..

Förkylning å hosta stör jag mig inte på men magsjuka, halsfluss tex då får pappan inte lämna dem till mig.. Å blir barnen sjuka när dem är hos mig så får dem vara hemma tills dem är friska..

Självklart vill jag ta hand om mina sjuka barn men onödigt att dra runt på smittan ...

1997 2003 2003 BF Januari 2011
  • Livisu

Men han ska alltså resa bort och de har ett eget litet barn som också blir smittat? Då kan man ju förstå hans situation också.

• xXMaLoXx
    Livisu skrev 2010-12-09 00:21:10 följande:
    Men han ska alltså resa bort och de har ett eget litet barn som också blir smittat? Då kan man ju förstå hans situation också.
    Fast det andra barnet hade ju tydligen barnvakt. Själv hade jag satt det sjuka barnet i främsta led, känns onödigt att böka omkring med någon som inte mår bra. Sen fanns det ju två småttingar till som riskerade att bli smittade.

Har man barn så får man finna sig i grusade planer emellanåt...och i det här fallet så tyckte iaf jag att det vore en självklarhet att det sjuka barnet blev kvar hos pappan.
Svar på tråden Får hem ett magsjukt barn i morgon......