ECandet fungerar till 50% hur får jag till resten?
Vi har ECat vår 8 månaders dotter sedan hon var 3 veckor och använder oss av tygblöjor och det går alldeles utmärkt när det gäller bajset. Det är ytterst sällan det kommer något i blöjan. Ibland klarar vi oss från bajsblöjor i flera veckor men ibland så missar vi.
Hon brukar vilja gå på pottan/toaletten direkt på morgonen och innan hon lägger sig. Jag brukar även erbjuda toalettbesök mitt på dagen eller vid blöjbyte (dock inte alla) men oftast blir det inget bajs då men kanske kiss. När hon kissar eller bajsar säger vi "kissikisskissi". Vi har inte gjort någon signal för att gå på toaletten, har ni tips? Jag har satt henne på pottan när hon har börjar ta i, släpper väder eller när jag tror att det borde vara dags tex efter att hon sovit. Jag vill gärna få henne att signalera att hon är nödig både när det gäller kiss och bajs. Ibland ser jag att hon kissar, hon blir väldigt stilla, men då är det för sent!
Mitt problem är kanske för att jag inte riktigt orkar men jag hoppas ni kan peppa mig! När vi är hemma så vill jag gärna ha på henne mycket kläder för det är väldigt kallt på golvet så det är omständligt att ta av och på kläder hela tiden särskilt när hon inte gillar det, för att pröva att gå på pottan. Ibland så kissar hon i pottan men ibland kissar hon när jag satt på blöjan igen. Är jag på öppna förskolan tycker jag att det är svårt att springa på toaletten hela tiden. Hur ska jag komma över att jag tycker det är krångligt? Börjar det fungera och vi kan kommunicera med varandra är jag säker på att jag skulle tycka det va lättare men hur kommer jag dit? Har ni tips? Hur ska jag göra för att börja få det att fungera?
Tackasam för tips från andra som ECar
Susa