• milja08

Ej lyckats bli gravid med Ivf men lyckats med pergo?

Ja som rubriken lyder, är det någon här som gjort ivf och inte lyckats men sedan provat pergotime och lyckats bli gravid? Ska eventuellt prova pergotime framöver nämligen. Har aldrig provat pergotime förut så ni som gjort det får gärna förklara hur det går till

• Svar på tråden Ej lyckats bli gravid med Ivf men lyckats med pergo?
  • milja08

Oh grattis vad glad jag blir. Det skänker mig lite hopp! Hur kom det sig att ni började med pergotime? Hur många kurer tog du innan du blev gravid?

• Mamma till Rasmus

Vi började hela karusellen med pergo tror jag åt 3 kurer utan att bli gravid sen gjorde vi 2 misslyckade ivf:er och ett misslyckat fet. När dom sen hade semesterstängt provade jag pergo igen. Åt först en trippelkur men funkade inte sen åt jag en kur med maxdos 4 tabl. Och blev gravid. :)

• milja08

Tack supermycket för ditt snabba svar! Kommer ev kanske få prova pergo framöver, hade ju inte lika många ägg som jag brukat på senaste ivf samt att de inte verkade vara av så god kvalitet som innan, har också varit lite svårstimulerad och fått ta hög dos av puregon varje gång, var uppe på 300 nu sist.
    Kanske kommer det att krävas en extra skjuts av pergotime för att få igång äggen. Hur var dina ivf med antal ägg och kvalitét, kommer du ihåg?

• Mamma till Rasmus

Första plockningen fick dom bara 7 varav 2 befruktades men sen andra plockningen fick dom ut 9 varav 6 befruktades så jag har 5 i frysen. Kvalitén var bra. Fast jag hade jättelåg dos på puregon, kommer inte ihåg hur mkt. Har fått pergo utskrivet nu så vi kan börja få syskon men tyvärr går det inte att få tag på pergo just nu. 6/12 är preliminärt leveransdatum just nu... :( vill ju börja nu!!

• milja08

Tack igen för svar! Ja jag har förstått att pergon verkar sälja slut ofta, det är väl för att den är så populär men jag veeet man vill ju börja på en gång, jag måste träffa min gyn först och höra hur vi ska gå tillväga, vilken dos jag ska ta osv, har aldrig provat pergo förut så vi får väl se. Hoppas jag kan starta snart. Lycka till med syskonförsök!

Svar på tråden Ej lyckats bli gravid med Ivf men lyckats med pergo?