• Weird One

Tankar du bilen du lånat?

Scenario:

Du lånar en bil av en kompis, en kompis vem som helst, behöver inte vara bästa kompisen.
    Under låneperioden använder du cirka 10L bränsle.
    Kompisen säger att du inte behöver tanka, han/hon lånar dig gärna bilen ändå.

Så frågar är vad du väljer att göra.

Tankar du bilen eller inte?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tankar du bilen du lånat?
  • sär skriven

Japp, plus moms.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Thursday

Sånt där beror så mycket på tycker jag. Hur bra kompisar är man, vad har man för förhållande till varandra, hur mycket pengar har man att röra sig med... men ja, *jag* skulle tanka det jag gjort av med om jag mot förmodan skulle låna någon annans bil.

• Butterscotch

10 liter? Nej, det hade jag nog inte tankat i igen. Jag hade hellre bjudit på middag, det är mycket trevligare.

• Oklok

Japp plus lite extra alternativt så hade jag gett kontanter till personen i fråga.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Nej, jag respekterar mina vänner för mycket för att gå emot deras önskan att jag inte skall tanka bilen. Jag bjuder igen på något annat sätt.

I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • Tant Green

Nä, jag skulle nog hitta på något annat sätt att bjuda tillbaks.

• Bollen82

Japp, jag tankar bilen och det blir alltid lite mer en vad jag kört för. 

• Stinky

Ja, självklart tankar jag bilen. Med ränta.

Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • Linda1976

Annat: Jag har ägt bil sen min 18årsdag och aldrig behövt låna.... Vet faktiskt inte hur jag gjort, hade nog stuckit en dyr vinflaska i näven och bjudit på en lyxmiddag istället. Känns trevligare

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Fjonkans

Hade tankat det jag har förbrukat och lite till Skrattande

• Skogsflickan

Tankar full tank som tack för hjälpen

• rednose

Självklart! Det kostar ju mer än bränsle att tuffa runt så det blir förmodligen iaf halv tank som tack för lånet.

• Lindreas

Jag tankar i det jag kört upp, plus lite till. Oftast full tank. Men en del är noga med tripmätaten, och vill inte tanka bilen innan tanken nästan är tom, och i dessa fall lämnar jag pengar som täcker den förbrukade bensinen samt lite till. :)

• qenzo

Mja det beror på vem jag lånat bilen av. Är det syrran eller mamma och de säger att jag inte behöver_ tanka, då gör jag nog inte det heller utan "betalar" tillbaka på något annat sätt. Fika eller middag kanske.
    Är det däremot någon "ytligare" bekant så tankar jag bilen. Om det är exakt det jag förbrukat eller mer det vet jag inte, men jag skulle aldrig strunta i det eller tanka mindre än jag förbrukat. Det känns grisigt. 

• VirrigaVerna

Jag tror att jag skulle tanka bilen ändå som tack för lånet.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Niiskuneiti

Jag tankar den, lite extra också!

Svar på tråden Tankar du bilen du lånat?