• alfonspalfons

Finns det någon som står i kö för ÄD på Sahlgrenska?

Jag och min man fick i maj reda på att jag (efter diverse olika händelser) nu befinner mig i ett förtidigt klimakterie. Ja i allafall är på väg dit. Har haft ett för högt fsh som nu är normalt igen. Östradiol värdet är dock för lågt. Har gjort ett "eget" ivf-försök men fick inte ens fram något ägg så nu är det ÄD som gäller. Har stått i kö sen i början av maj...och nu väntar vi. Vi har en "egen" donator, korsdonator som ska hjälpa oss fram i kön men än vet vi inte när vår behandling ska börja. Förhoppningsvis under första halvan av nästa år. Finns det fler som är i liknande situation???

• Svar på tråden Finns det någon som står i kö för ÄD på Sahlgrenska?
  • Fertilitetsresa

@dreamz jag ringde dem för ett par veckor sedan och då berättade de att de nu kallar dem som skrevs in i kön i feb/mars 2011... Hur länge har ni stått i kö? Vi sedan mitten på mars 2013 så det är lång väntan kvar!!

• dreamz

Hej!
    ringde dom å frågade!

Vi skulle egentligen få komma in i juni nu, men då det är semestertider å sånt så trodde hon att vi skulle bli kallde i augusti!!! 

wohoh!! =)

Får hoppas på att man blir "godkänd"  :)           

• dreamz

Vi har stått i kön sedan den 6 juni 2012 :), men jag fattar för att på sahlgrenska så kommer man in lite fortare då det e lite kortare väntetid..? (hörde på radion at det börjar droppa in lite mera härliga själar som donerar ägg!)

• TiinaLarsson

Hej tjejer!

Har läst alla era inlägg och är i ungefär samma sits som ni. Är i kö för ÄD på SU sen februari 2013. Hur länge har ni väntat ni som blivit kallade? Hänger inte riktigt med. Ser inte årtalet om ni inte skriver det i inlägget:( Är de verkligen 2års lång väntan?
    Vi har en egen donator som är min syster. Har ni egna donatorer?

• Fertilitetsresa

Hej jag har stått i ÄDkö till SU sedan mars 2013. Vi har ingen egen donator men jag har fått svaret att det inte skulle ha påskyndat det hela. Så tyvärr 1,5-2 års väntan :( Jag har stått i kö på Fertinova i Helsingfors sedan maj 2013 och nu har vi fått en donator!

• TiinaLarsson

Vi har också haft funderingar på Finland. Hur har ni gått tillväga med det? Ska man ha några papper med sig från sin läkare?

• TiinaLarsson

Ingen här som vet om det finns möjlighet att byta landsting? Läste att i Skåne kommun är de inga köer och dessutom får äggdonatorn mer i ersättning. Någon som vet om det är möjligt? Eller någon som kanske har bytt landsting tom?

• Fertilitetsresa

Som jag har förstått det så kan man inte byta landsting utan att skriva sig på en adress som hör till det landstinget. Jag ringde Skåne för några månader sedan när det kom ut i nyheterna om att de inte har någon kö. Men jag kunde inte få behandling där eftersom jag inte bor i Skåne.

• dreamz

Om man byter landsting får man bekosta det hela själv har jag hört.

Och vi har fortfarande inte fått komma in och nu tittade jag på hemsidan och nu har dom ändrat det till ca 2 års väntetid..

Hur går det för er?

Om ni har kommit fram hur var mötet med kuratorn och hur lång tid fick ni vänta mellan kuratorn godkännt er till själva donationen?

Kram på er!

• dreamz

Hej!
    Hur går det för alla?
    Själv har vi fått en tid till läkare nu till SU, så nu dröjer det väl hoppas jag inte länge till :)

• Fertilitetsresa

Jag är numera lycklig mamma till underbara tvillingar - en pojke & en flicka - de kom till genom äggdonation på Fertinova i Helsingfors :)

Önskar Alla stort lycka till!!

• dreamz
    Fertilitetsresa skrev 2014-09-09 17:15:44 följande:

Jag är numera lycklig mamma till underbara tvillingar - en pojke & en flicka - de kom till genom äggdonation på Fertinova i Helsingfors :)

Önskar Alla stort lycka till!!

Åhhh grattis till sina underverk!!! Då härligt att höra! Kraaam
Svar på tråden Finns det någon som står i kö för ÄD på Sahlgrenska?