• konkelbär

Finns det något annat flygbolag, billigt, förutom Ryanair?

Som rubriken lyder. Är ute efter lite fler valmöjligheter än Ryanair erbjuder - till ett billigt pris, men vet inte riktigt var jag ska leta? Så lite tips tas tacksamt emot.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Finns det något annat flygbolag, billigt, förutom Ryanair?
  • Buytheway

Visst finns det andra lågprisbolag som flyger från Sverige, men inte så många. Vad som kan vara aktuellt beror på vart du ska resa.

Norwegian, German Wings och WizzAir är några exempel. De två första har jag rest med många gånger, de är bra.

Annars är en god idé att kolla in alla specialerbjudanden som "vanliga" flygbolag har. Tyska Lufthansa har haft många kampanjer i år med mycket bra priser. Själv flög jag med dem för en månad sedan till Los Angeles för 4.800 kronor!!  

Ett bra sätt att försöka ha koll på de erbjudanden som dyker upp är att prenumerera på flygbolagens nyhetsbrev via e-post. Många erbjudanden gäller bara kort tid, dvs de måste bokas inom en vecka eller liknande.

Hoppas du blev lite klokare.

• Dixie

Beror ju på var du ska åka? 

håller med ovan - är du ute i god tid kan du hitta biliga biljetter  med vanliga flygbolag, eller resa på dagar som inte är så poppis m.m.

• konkelbär

Tror Ryanair är billigast trots allt. Kommer iväg till medelhavet tur och retur, 2 vuxna för 1100kr....

• SVejsan
    konkelbär skrev 2010-11-21 19:44:25 följande:
    Tror Ryanair är billigast trots allt. Kommer iväg till medelhavet tur och retur, 2 vuxna för 1100kr....
    Ibland så är det ju inte helt rättvisande... Man bör räkna in både transferkostnad och tid också, ofta har ju Ryanair flygplatser långt bort från den destinationen de "marknadsför" - dessutom så skiljer ju sig bagagereglerna mycket, så fort man kommer över bagagegränsen blir det betydligt dyrare. 
    Ibland är det ju värt den extra pengen med ett annat flygbolag... 
  • konkelbär
    SVejsan skrev 2010-11-22 10:36:50 följande:
    Ibland så är det ju inte helt rättvisande... Man bör räkna in både transferkostnad och tid också, ofta har ju Ryanair flygplatser långt bort från den destinationen de "marknadsför" - dessutom så skiljer ju sig bagagereglerna mycket, så fort man kommer över bagagegränsen blir det betydligt dyrare. 
    Ibland är det ju värt den extra pengen med ett annat flygbolag... 
    Men samma resa, med andra flygbolag, har kostat 5-6000 kr mer :S Helt sjukt ju!
  • Miss Lau

Jag har flygit med Norwegian flera gånger. Lågpris men helt okej. Och de flyger från Arlanda. Ska man flyga med Ryanair måste man ju räkna in tid och kostnad för att ta sig till flygplatserna också.

• konkelbär
    Miss Lau skrev 2010-11-22 13:45:25 följande:
    Jag har flygit med Norwegian flera gånger. Lågpris men helt okej. Och de flyger från Arlanda. Ska man flyga med Ryanair måste man ju räkna in tid och kostnad för att ta sig till flygplatserna också.
    Jo det är klart, och det är därför man bokar ett hotell skapligt nära flygplatsen Även om man åker taxi från flygplatsen till hotellet blir det alternativet ungefär 4000kr billigare med Ryanair.
  • Miss Lau
    konkelbär skrev 2010-11-22 13:51:57 följande:
    Jo det är klart, och det är därför man bokar ett hotell skapligt nära flygplatsen Även om man åker taxi från flygplatsen till hotellet blir det alternativet ungefär 4000kr billigare med Ryanair.
    Vart ska du åka?
  • Ewald01

Hmm, ar inte Air Berlin nyligen gått i konkurs? Tror Lufthansa vill nu köpa Air Berlin.

Finns flera billiga flygbolag ... beror p
    å vart man vill resa. och även NÄR man vill resa.

Austrian funkar bra för min del ..... Norwegian är ocks
    å bra på vissa sträckor.

Svar på tråden Finns det något annat flygbolag, billigt, förutom Ryanair?