• Znyggamorsan

Svårare

Har dejtat en underbar man sen i slutet av september.

Fick i dagarna ett sms av honom att han ville kämpa lite för mig, att han ville känna lite osäkerhet och att han ville att jag skulle vara svårare..

Jaha du....okej..Några tips vad jag kan göra??

• Svar på tråden Svårare
  • Emmi27

det låter som att det är HAN som är osäker eftersom han verkar tro att ett eventuellt förhållande blir bättre om man får jaga lite först. Menar han att du inte är lika intressant när du är tillgänglig eller vaddå? tycker verkligen det låter som att han omogen faktiskt... Hur tycker du själv att det låter liksom?

• babylito

ja, du kan börja att umgås mer med dina vänner och avboka några dagar då du och han ska mötas göe dig mer otillgänglig och bli mer självständig. hjälper inte det, så ska du nog dejta andra och hoppas på att du finner ngn som uppskattar dig  som du förtjänar och inte leker lekar

• Znyggamorsan

Ja så har jag oxå tänkt men han är rätt säker i sig ..trygg.

Jag tänkte att han kanske ville ha lite spänning...? E jag helt ute och cyklar?
    Vi har liksom redan sagt "jag älskar dig" och planerar vår framtid...

• Emmi27
    Znyggamorsan skrev 2010-11-21 22:41:03 följande:
    Ja så har jag oxå tänkt men han är rätt säker i sig ..trygg.

Jag tänkte att han kanske ville ha lite spänning...? E jag helt ute och cyklar?
    Vi har liksom redan sagt "jag älskar dig" och planerar vår framtid...
    Men varför vill han då känna osäkerhet? Om det nu var hans ordval. Kanske handlar om nåt annat, som du säger, nån sorts spänning. Men bara för att man sagt att man älskar varandra och planerar sin framtid så betyder det ju inte alltid att man faktiskt känner varandra så väl som man kanske skulle vilja och inte heller förstår varandras behov till fullo, så jag tycker du ska fråga vad det är han egentligen menar istället för att spekulera =) Men som du beskrivit det, och får ju utgå därifrån, så låter det som att han tycker det är tråkigt att känna sig säker i en relation. Hur länge har ni varit tillsammans?
  • Emmi27

sorry, såg att det var sen i septembet. och det är ju faktiskt väldigt kort tid och man hinner inte lära känna någon på så kort tid... det kan komma upp mycket som man inte visste eller trodde om en person och det är inte alls säkert att han faktiskt är trygg i sig själv. tror det är vanligt att män vill få det att framstå som att de är det. Jag kan ju självklart ha fel men som sagt, 2 månader är väldigt kort tid.

• Znyggamorsan

Ja absolut. har  messat och frågat varför..och om han verkligen är säker på att han vill känna sig otrygg nu..

• Lindis1974

Jag tycker det låter omoget och skulle försöka hålla mig borta från den mannen.

• Emmi27

Han vill egentligen att du ska vara nån du inte är ju, för om ditt naturliga sätt är att du är tillgänglig och inte håller på med lekar och spelar svår när du träffat nån så skulle det ju bara vara ett spel för gallerierna ifall du helt plötsligt började bete dig annorlunda. Det är ju en sak om han kanske tycker att det går för fort och inte vill ses så intensivt eller nåt, för att liksom få tid för sig själv men att begära att du ska låtsas vara nån du inte är verkar ju högst löjligt. Om han älskar dig och känner sig trygg så borde väl det vara en jättefinsak att uppskatta. Var dig själv och om det inte passar honom så är inte det ditt problem! vad kommer härnäst liksom? Kul att fastna med någon som visar sig behöva känna svartsjuka för att uppskatta en.

• Znyggamorsan
    Lindis1974 skrev 2010-11-21 23:09:18 följande:
    Jag tycker det låter omoget och skulle försöka hålla mig borta från den mannen.
    Nej han är verkligen inte omogen..och nej tänker inte hålla mig borta från honom bara för att han säjer en dumhet..

Men iaf..messade igår och frågade honom om han verkligen ville att jag skulle vara "svårare"..
     han sa som tur nej..hahaha..han visste väl inte vad han tänkt på..men han vill inte spela det spelet sa han.
    Skönt. Tack för era tankar. Skönt.
  • Lindis1974
    Znyggamorsan skrev 2010-11-22 12:38:12 följande:
    Nej han är verkligen inte omogen..och nej tänker inte hålla mig borta från honom bara för att han säjer en dumhet..

Men iaf..messade igår och frågade honom om han verkligen ville att jag skulle vara "svårare"..
     han sa som tur nej..hahaha..han visste väl inte vad han tänkt på..men han vill inte spela det spelet sa han.
    Skönt. Tack för era tankar. Skönt.
    Det var bra det för att säga så är verkligen omoget enligt mig, men då löste det sig i alla fall.
Svar på tråden Svårare