• HelenaL01

Hur står man ut med tröttheten?

Hej alla! Jag är gravid i v13 och är fortfarande så otroligt trött och blir helt slut av minsta ansträgning. När jag reser mig får jag yrsel och jag vill helst bara ligga ner och sova hela tiden. Jag jobbar som idrottslärare och har supertufft att klara en arbetsdag. Är det fler som känner så här, hur står ni ut? Zzzzzzz

• Svar på tråden Hur står man ut med tröttheten?
  • Iväntanpålivet

Jag har känt så sen v 7-8. ( v 12 nu ). Är fortfarande trött, men kanske inte lika mycket.
    Jag jobbar inom snabbmatskedja och har det rejält stressigt om dagarna. Jag har härdat ut helt enkelt, försökt vila så mycket som möjligt före och efter jobbet. Fått massage av min sambo och undvikit påfrestande saker såsom promenader, onödigt springande på stan och jaa, allt vad som nu finns.
    Ska erkänna att jag sjukskrev mig en vecka också när det var som värst, både på jobbet och hemma med stress osv. Kändes skitbra!

• HelenaL01

Jag försöker vila så mycket jag kan mellan varven men så har jag en tvååring också som inte låter mamma vila så värst mycket. Jag känner mig helt knäckt på kvällarna och på morgonen är det katastrof. Har varit sjukskriven 50% i en vecka nu men i morgon börjar allvaret igen och det känns riktigt tufft. Men det är väl bara att bita ihop. Hoppas vi piggar på oss snart!

• Ninnis75

Hej Helena..

Känner igen tröttheten. Det är enormt hemskt jobbigt. Man vill bara sova.

Första barnet va ok då kunde man komma hem och sova.
    Andra barnet blev värre då fick man verkligen inte sova när man ville men jag gick mammaledig då jag väntade den andra. Kan inte föreställa mig hur det skulle kännas att även åka iväg och jobba.

Nej fy. Det är hemskt.

Du får sova när du får tillfälle.
    Undvik onödiga saker som att t.ex gå på stan, vara social åt alla håll.
    Försök tänk på dig själv (och familjen e klart) men framförallt hoppas jag du och din man hjälps åt hemma med allt.