• sweetaly

London - fast boende?

Hej,

jag hoppas att ngn har inne kan hjalpa en kompis till mig som ska flytta till London. Hon maste ha en lagenhet/boende fra januari da hon borjar att jobba dar.
    Foretaget erbjuder ingen hjalp i sokandet pa boende och hon vet inte riktigt vart hon ska vanda sig.
    Finns det ngn har inne som vet vart man kan finna bra(inget riktigt slumkvarter) boende till vettigt pris?
    Hon kommer att jobba ganska centralt, Burberry head office typ...
    Hennes sambo kommer ocksa att flytta dit (kanske inte pa en gang dock).

Hoppas verkligen att ngn vet vart hon kan vanda sig eller kanske rent av har ngt att erbjuda!

Tack pa forhand

• Svar på tråden London - fast boende?
  • MamaPapa

Hej,
    Jag kan inget om delarna i London eftersom jag bor längre norrut. Men jag vet att det är svindyrt så att bo centralt blir nog inte tal om, så tillvida hon inte har en jättelön förstås.

www.rightmove.co.uk

innehåller bostäder till salu och uthyrning men för att få ett rimligt sökurval bör man nog veta vilket område man letar efter.

Finns flera London föräldrar här på forumet så förhoppningsvis svarar de.

Annars finns föreningen Svenskar i Världen där hon kanske kan få någon kontakt som kan hjälpa.
    www.sviv.se/ 

• Vaniljkex

Primelocation ar den sajten jag anvander mest. Som Pasanda skriver, det ar DYRT att bo centralt. Pa en lon kan det vara tufft. Jag hade kollat narmaste tunnelbana till kontoret, och sedan sokt pa primelocation eller rightmove med den som utgangspunkt, och flyttat mig utat langs med tunnelbanelinjen tills jag hittade nagot som passade mina behov och budget. Sag till din kompis att be arbetsgivaren om hjalp med att oppna ett bankkonto. Det ar jatteknepigt har, och har man inget blir det svart att fa hyra lagenhet. Det ar vanligt att dela lagenhet med andra oxa, men jag vet faktiskt inte var man bast hittar sadana alternativ. Gumtree? 

• tahira
    Vaniljkex skrev 2010-11-23 13:41:31 följande:
    Det ar jatteknepigt har, och har man inget blir det svart att fa hyra lagenhet. Det ar vanligt att dela lagenhet med andra oxa, men jag vet faktiskt inte var man bast hittar sadana alternativ. Gumtree? 
    Fast vi hyrde lägenhet på min sambos svenska bankkonto i början, det var inget problem. Naturligtvis skall man skaffa ett bankkonto så fort som möjligt ändå.

Vi gick genom Foxtons.co.uk. Jag vet att många har dåliga erfarenheter av dem men för oss har de alltid fungerat bra. Snabba, aggressiva, störst. Vi hade bara några veckor på oss att hitta något.

Tänk på att man kan förhandla om ALLT med de flesta hyresvärdar. Vi har förhandlat hyra, längd på kontraktet, vilka möbler som skulle vara där, vem som skall betala vatten, osv...
  • Sunflower10

Hej,

var kommer hon jobba? det ar vanligt att commute till jobbet upp till en timme. Jag sjalv bor i SW london i 14ar och stortrivs har. Bra websida at kolla pa ar http://www.findaproperty.com

Sa fort hon kommer maste hon oppna ett bankkonto som hennes jobb kan hjalpa till med och skaffa NI nummer.

Hor av dig om du har speciella fragor! hjalper garna

• sweetaly

tack sa jatte mkt for all hjalp, det verkar som att boendet har lost sig nu.. :)
    hon har sokt via era lankar sa jattetack till er alla!!!

Svar på tråden London - fast boende?