många funderingar kring tredje..
har fött 2 barn tidigare.
första förlossningen började med värkar och efter 17,5 timme från första värk föddes våran tjej. en helt ok förlossning. värkarna började med 10 min mellan direkt. använde ingen smärtlindring.
andra startade likadant värkar var 10e minut. ringde förlossningen efter jag haft värkar i 2 timmar hade då 7 min mellan. dom sa de bara var att åka in. hade inte så ont. det var endast lätta värkar.
men vi kom in 21,30 på kvällen, var då 4 ½ timme sen första värken.
hade dåligt med värkar dom var inte så effektiva men dom kom var 5e minute. blev undersökt kl 22 var öppen 4 cm. fick åka ut en sväng och kom tillbaka 23,15 då hade jag haft onda värkar i 1 timme med 3 min mellan värkarna. men dom var hanterbara. trodde det skulle dröja länge till. han bara komma in ta av mig kläderna så gick vattnet och på 2 krystvärkar var han född. det tog 15 min från det vi kon in på förlossningen igen. men det gjorde väldigt ont hade ingen kontroll och jag skrek väldigt mycket. Det gick så fort så jag blev nog chockad tror jag. men jag mådde super efteråt och var uppe direkt. tog 6 ½ timme från första värk.
nu väntar jag trean..
många tankar kring hur de blir med trean, går den snabbare eller liknade tvåan. vad är vanligast?
Och funderar på smärtlindring.. om man nu hinner ta nån, kan du rekomendera mig nån. har inte tagit det tidigare för jag är rädd att det ska påverka förlossningen negativt att det ska ta längre tid m.m.
även min bm har frågat mig om jag inte är rädd för att föda barnet..
Kan inte säga att jag är rädd direkt. men lite orolig över att inte ha kontroll denna gång heller. att det ska gå så fort som sist i slutet och att jag inte ska fatta att det är pågång på riktigt eftersom jag bara hade onda värkar i 1 timme innan det satte igång rejält.
Har nämnligen 1 timme och 40 minuter till förlossningen. när ska man åka in denna gång?
vill inte heller komma in jätte lång tid innan det är på gång heller.
Vad skulle du rekomendera mig?
Frågar samma sak till min bm men vill gärna ha många tankar och funderingar kring detta.
Har aldrig skrivit förlossningsbrev heller då jag inte ser nån vits med det. vill inte måla upp en bild om hur jag vill ha det och sen blir det nå helt annat så jag tar allt som de kommer i stället.