• jessny

När uppstår biverkningarna vid Pergotime?

Hej,
    har ätit pergotime för första gången och är nu på dag 25 i cykeln.
    Men när uppstår biverkningarna? Uppstår de vid intag av tabletterna eller efter man har haft ägglossning?
    I mitt fall kände jag inget vid intaget av tabletterna men nu känns det desto mer...

tacksam för hjälp!

• Svar på tråden När uppstår biverkningarna vid Pergotime?
  • LisaTott2012

Hej!
    Det är olika från person till person, en del märker inte ens av något! Medans andra kan ha alla biverkningar som man kan få, en del redan första tablettdagen.
    Jag själv märkte mest av den inför och efter ÄL eftersom det händer en del med kroppenFlört
    Nu sista omgången märkte jag inte av det alls förutom lite extra flytningar.
    När hade du ÄL?

• Morkullan

Jag har aldrig haft några biverkningar av pergo
    har bara kört enkeldos men gjort det många gånger

• pållan

Jag är en av de få som fick väldigt mycket biverkningar av pergo, men de kom redan samma dag som jag tog den första tabletten. När jag slutade ta tabletterna, på cd 9, mattades biverkningarna av. 

• jessny

Ok, lite varierande bud... Tovalisa, jag hade ÄL 13 november och biverkningarna började på måndagen, svullen mage, trött ont i brösten. Jag har inte känt något vid intaget av tabletterna... hoppas kan man ju göra att det skulle vara graviditetstecken, bruka känna av dem tidigt..men efter 2 dágar känns lite VÄL tidigt! Tack för alla svar

• Hjärtefröjd
    jessny skrev 2010-11-22 15:53:28 följande:
    Hej,
    har ätit pergotime för första gången och är nu på dag 25 i cykeln.
    Men när uppstår biverkningarna? Uppstår de vid intag av tabletterna eller efter man har haft ägglossning?
    I mitt fall kände jag inget vid intaget av tabletterna men nu känns det desto mer...

tacksam för hjälp!
    Jag hade inga biverklingar alls, men jag har hört att en del känner av det redan några timmar efter första tabletten, så det är nog väldans olika från person till person.
  • LisaTott2012
    jessny skrev 2010-11-23 17:05:05 följande:
    Ok, lite varierande bud... Tovalisa, jag hade ÄL 13 november och biverkningarna började på måndagen, svullen mage, trött ont i brösten. Jag har inte känt något vid intaget av tabletterna... hoppas kan man ju göra att det skulle vara graviditetstecken, bruka känna av dem tidigt..men efter 2 dágar känns lite VÄL tidigt! Tack för alla svar
    Jag hade graviditetssymptom hela vägen mellan ÄL och BIM vid de andra två omgångarna!
    Men det var bara biverkningarRynkar på näsan
    Pergo har ganska många biverkningar som liknar graviditetssymptom! läs bipacksedeln får du seFlört
    Denna gång har jag inga symptom alls, förutom lite molvärk...
    Läste någonstans att det kan ta upp till 10 dagar innan ägget fäster, så 2 dagar efter ÄL låter lite tidigt.
  • jessny

Håller med! Tycker det är konstigt med biverkningarna man får av pergotime eftersom de kan uppstå typ närsomhelst, av "vanlig medicin" brukar man ju få biverkningar en stund efter själva intaget!

Svar på tråden När uppstår biverkningarna vid Pergotime?