• sessan2009

p-piller

är det någon som vet om man kan börja med p-pilleret triregol?
    slutade helt för ett par veckor sedan och skulle nu vilja börja med mina p-piller igen.. men man ska ju ta dom på första mensdagen.. men har bara haft mens 1 gång sedan förslossningen.. vet ju ej hur länge det dröjer till nästa gång... 

• Svar på tråden p-piller
  • sessan2009

slutade amma helt ska det stå =)

• ELLEoClara

När jag bytte från mini piller till mina vanliga p-piller hade jag inte heller någon mens, enligt min BM skulle jag bara börja vilken dag som helst.

Fick aldrig någon mens efter förlossningen, inte heller efter avslutad amning är en vanlig biverkan av mini piller 

• nea82

Det kan ta ett tag för kroppen att komma in i normala gängor igen efter förlossningen. Du kan börja ta dina p-piller nu direkt men skydda dig med kondom alt. avstå från sex tills du börjar med nästa karta för att förhindra graviditet. Ägglossning skulle potentiellt redan kunna vara på G och då kan du bli gravid trots att du börjat med dina p-piller så:

ta dina tabletter med avvakta med sex/använd kondom tills du fått en blödning efter avslutad karta.

• nea82
    ELLEoClara skrev 2010-11-23 09:12:42 följande:
    När jag bytte från mini piller till mina vanliga p-piller hade jag inte heller någon mens, enligt min BM skulle jag bara börja vilken dag som helst.

Fick aldrig någon mens efter förlossningen, inte heller efter avslutad amning är en vanlig biverkan av mini piller 
    Det är dock inte samma sak som det TS skriver och frågar om. Du gick från en preventivmetod till en annan vilket betyder att du var "skyddad" hela tiden. I TS fall så är hon oskyddad nu och skall börja med en ny metod.. Därför behöver hon skydda sig om hon inte börjar äta sina tabletter på mensens första dag.
  • sessan2009

okey tack så mycket då börjar jag idag kändes så långt att vänta till nästa mens när det kan ta flera månader.  

Svar på tråden p-piller