-
-
Svar på tråden Hur lång tid tog det innan ni fick svar på er HP ansökan?
-
Det tog exakt vad handläggningstiden var vid den tidpunkten.
-
För mig tog det en vecka... Hade inte räknat med att det skulle gå SÅ fort. Och att jag fick det beviljat dessutom
-
De ringde efter 1½ vecka och sa efter om och men att jag fick det godkänt!! Väntar nu på papper att det verkligen stämmer..!!
-
1 vecka tog de innan ja fick beslutet
Men jag skickade in mina papper sent,så de skyndade kanske på lite då
-
Jag la mitt brev på lådan på måndagen och på fredagen ringde hon för att ställa en fråga och lämnade då samtidigt besked att jag fick beviljat. Jag har 2 månader kvar tills min HP! Trodde inte att det skulle gå så där fort!
-
Jag postade mitt brev för 10 dagar sen å har inte hört nåt ännu å det har inte registerats på fks hemsida att dom kommit in så jag är lite rädd att dom kommit bort..
Däremot blev jag sjukskriven 12 oktober å nu är det 27 november å jag har inte hört nånting ännu.. FK är det segaste folket som finns..
-
Jag postade brevet onsdag eftermiddag och svaret fick jag i posten onsdagen efter.
-
Jag fick besked efter 4 arbetsdagar :)
-
Hur kan dom vara så snabba för er? som sagt mitt brev har inte ens registerats hos dom ännu..Ida 84 skrev 2010-11-27 21:07:04 följande:Jag postade brevet onsdag eftermiddag och svaret fick jag i posten onsdagen efter.
-
Bra fråga... Det här var i slutet av augusti början av september tror jag... De kanske har mer att göra nu eller har blivit försoffade igen...
Hoppas du snart får ditt svar. Ring och fråga så kanske de "flyttar upp" dig eller nått..
-
Finesse skrev 2010-11-27 21:09:49 följande:Hur kan dom vara så snabba för er? som sagt mitt brev har inte ens registerats hos dom ännu..
Jag ser inget på deras hemsida om att mitt skulle ha kommit fram men när jag ringde i veckan hade de fått in den iaf.
Försökte locka ur ett besked men fick bara nå gnällsvar tillbaka så det var lönlöst!
-
Jag har iofs för mig att jag inte såg mer än att moderskapsintyget var registrerat. Nått om ansökan tror jag aldrig att jag såg..
-
Jag har ringt hela veckan å tjatat på dom om sjukskrivningen.. det har gått mer än 30 dagar nu.. men inget händer... dom vet inte varför heller.. dom lämnar medelande på medelande till handläggaren men hon ringer mig aldrig.Ida 84 skrev 2010-11-27 21:11:37 följande:Bra fråga... Det här var i slutet av augusti början av september tror jag... De kanske har mer att göra nu eller har blivit försoffade igen...
Hoppas du snart får ditt svar. Ring och fråga så kanske de "flyttar upp" dig eller nått..
-
Vad tråkigt att hon inte ens kan höra av sig. Man tycker ju att någon annan skulle kunna tagit över ditt ärende när det dragit ut så på tiden. Men FK skall alltid krångla när de sätter den sidan till tyvärr..Finesse skrev 2010-11-27 21:17:26 följande:Jag har ringt hela veckan å tjatat på dom om sjukskrivningen.. det har gått mer än 30 dagar nu.. men inget händer... dom vet inte varför heller.. dom lämnar medelande på medelande till handläggaren men hon ringer mig aldrig.
-
En vecka ungefär.. skickade ansökan i september, har HP nu! Däremot tog sjukskrivningen lång tid
-
ja.. det känns som om det kommer att bli avslag eftersom det drar ut på tiden.. andra ggr jag varit sjukskriven så har det gått igenom direkt..Ida 84 skrev 2010-11-27 21:18:52 följande:Vad tråkigt att hon inte ens kan höra av sig. Man tycker ju att någon annan skulle kunna tagit över ditt ärende när det dragit ut så på tiden. Men FK skall alltid krångla när de sätter den sidan till tyvärr..
-
Hoppas verkligen för din skull att det inte blir så.Finesse skrev 2010-11-27 21:20:01 följande:ja.. det känns som om det kommer att bli avslag eftersom det drar ut på tiden.. andra ggr jag varit sjukskriven så har det gått igenom direkt..
För mig förklarade de när jag var sjukskriven (visserligen för helt andra grejer) att mycket beror på vad läkaren skriver i sjukskrivningen..
Lycka till iaf, med både sjukskrivning och HP. Och bebis såklart.. -
Det tog tre veckor för mig innan jag fick mitt svar.
-
Jag vet sist att jag såg när moderskapsintyget var registrerat men det syns ingenting denna gång och då skickade jag ändå in det med hp ansökan och den har de tydligen :(Ida 84 skrev 2010-11-27 21:16:51 följande:Jag har iofs för mig att jag inte såg mer än att moderskapsintyget var registrerat. Nått om ansökan tror jag aldrig att jag såg..