• MalinNiklasHarryBebis

blir tokig....

Vet inte vad jag gör fel med våran 4 årige pojk.

Han är värdens ängel på dagis hos mormor och morfar.
    men hemma e han ett monster, vi säger till han att man får inte skrika, slå/hoppa på hundrana. Han bråkar från morgon till kväll just nu..

Vad jag än säger till han så skriker han att ja e dum m.m
    jag kan förstår att han blir ledsen när han inte får äta mellis på dagis som han alltid har gjort. Är mammaledig så han går 15 tim
    det känns inte som att han är avensjuk på sin lillebror som blir 5 månader nu i nov.

I helgen som var blev jag så trött på allt så jag körde hans mormor och morfar har aldrig lämnat bort han när det har varit så här. mamma säger när vi kommer att han kommer ju vara värdens ängel. jag svarade jag vet..

helt riktigt han var värdens goaste hjälpte mormor å byta gardiner m.m

Ibland så vänder de bara å han gör det han blir tillsagd men sen vänder lika fort igen...

vad ska ja göra, älskar ju min pojk över allt annat men just nu e ja så trött på allt..

• Svar på tråden blir tokig....
  • duopappan

Har det hållt på länge? Är kanske bara en sådan period han är inne i nu. Dessutom tror jag det är så för ganska många, dvs barnen är änglar hos far-/morföräldrarna och lever rövare hemma. Men det handlar väl bara om att han testar gränser gentemot dig. Ett naturligt steg i barnens utveckling vad jag har förstått. Har haft lite sånt här hemm också, dock kanske inte riktigt så vilt som du beskriver det. I vilket fall, det går över. Försök ha tålamod även om det är mycket svårt ibland. Jag vet. =)

• MalinNiklasHarryBebis

mamma sa att han e en kopia av mej när jag har breättat hur han är.

hon kunde glädja mej att det blir bättre..

Idag e han hur snäll som hellst, vet inte vad som hände..

ja tålamod e mins minsta styka just nu, men men de blir väll bättre snart hopppas ja :)

• Girlinthecity

Överrös honom med beröm och positiv uppmärksamhet när han på bra humör och gör bra saker, och gör inte så stor sak av det när han inte gör det. kanske har kommit in i en negativ spiral. Självklart ska man inte slåss elelr hoppa på hundarna, men visa istället HUR man ska göra, och uppmuntra och beröm honom när han gör så.

• MalinNiklasHarryBebis

när jag gör de så säger han nä det är ja inte.
    gör han något ja bett om så säger ja tack efter..
    då säger han tacka mej inte..
    hoppas att det ger med sej snart igen..

• Girlinthecity
    MalinNiklasHarryBebis skrev 2010-11-27 10:06:52 följande:
    när jag gör de så säger han nä det är ja inte.
    gör han något ja bett om så säger ja tack efter..
    då säger han tacka mej inte..
    hoppas att det ger med sej snart igen..
    Ja, men då måste du göra det ÄNNU mer! Hemsk om han känner sig så!!!
  • MalinNiklasHarryBebis

det gör ja, nu e han inne i en bättre period igen så skönt e de
    klart att vi får säga till men inte så som innan..
    Vigör stjänor å hjärtan i kalenden beroende på vad han har gjort bra m.m
    det funkar än det e skönt de..

Svar på tråden blir tokig....