HEJ!
Vad roligt!
Har ej rest med barn i Sydamerika men backpackat tillsammans med en annan vuxen. En del av tiden gjort ett projektarbete på 5 veckor på en ort. Totalt reste vi under drygt 3 månader. Mesta tiden spenderad i Bolivia men även Peru, Chile och till sist Brasilien. Bolivias befolkning otroligt vänlig men tyckte det var tufft att resa där.
Skulle gärna åka till Argentina.
Kan ej jämföra med att resa i Asien, har aldrig varit där. Tror dock att det är enklare resmål generellt och även med barn. Mer turisttillvänt.
Bärsele låter bra, tror ni kommer ha mycket användning för den. Vagnen nog mest användbar i städer i Argentina som du skrev. Gator ej så anpassade för fotgängare överhuvudtaget så kanske svårt ta sig fram med vagn. Trafiken är brutal!
Ni tar väl med vätskeersättning för barn? Visserligen finns ju apotek med bra sortiment i städer men kanske inte i närheten när man som bäst behöver det. Livsmedelshygienen är definitivt inte som hemma - inte ens på turistorterna och både jag och min kompis blev dåliga i magen, var sjuka nog drygt halva restiden, kompisen fick en amöba och jag var jättehängig. Från foton i efterhand har jag sett hur mycket vikt jag förlorade....
Ska ni upp i Anderna?
Tag med ordentligt med kläder till ert barn!
Djungeln?
Svenska "Mygga" på apoteket effektiv tyckte vi, fick inga bett...
Förutom våtservetter och handsprit skulle jag rekommendera att alltid ha en liten flaska med tvål tillgängligt.... Ofta finns ju vatten att tvätta sig i på offentliga toaletter men ej tvål.
Lycka till och hoppas ni får en härlig resa!