Jiinii skrev 2010-11-24 15:12:11 följande:
säger dom inte hur mkt du ska ge henne och hur ofta??
mitt barn är född v.35+4 jag skulle öka till 70 när jag kommit hem då var hon 2 veckor och hon åt 8 ggr per dygn...'
'men egentligen så ska dom ju ha kroppsvikten * 150 alltså tex 3 gånger 150 om bebisen väger 3 kg..
jag hade jättesvårt med vår dotter i början hon gick inte upp vi fick åka tillbaka till sjukhuset men sen vände de... väckte henne för måltider, masserade under fötter och i hennes händer, strök över kinden vid matning sen så äter dem lättare om man sätter dom i knät (framför sig) och ger så.. har du provat kopp eller ger du på flaska??
hon kanske blir trött av att suga det blev mitt barn så när hon var trött gav jag med kopp det sista sen så orkar hon suga nu det hon vill ha
Ok! Då ska hon ha runt 50.,. Inatt åt hon ca 65 ml. Sen nu på morgonen ville hon inte ha mer än 35-40. Men det viktigaste är väl att hon får i sig. Ska tillbaka till sjukhuset idag o väga henne. Är så orolig att dem ska lägga in henne på BB igen.
Jag ger henne i flaska! Hon suger jättebra, men äter verkligen olika mycket hela dagen.
Kram