enlitenbitkaka skrev 2010-11-24 21:10:16 följande:
Finns det någon mer som är student och gravid? Eller som varit student+gravid som vet hur allt är?
Kommer ha 1år kvar när bebisen kommer. Om allt går som det ska och räkan stannar så har jag BF 1/8....skolan börjar ganska exakt en månad efter. Har haft tankar på att studera distans (lärare) men tror ni man pallar det 1mån efte förlossningen, ensam hemma med bebisen? Hade tänkt studera deltid....
Om man pluggar deltid och är mammledig...hur gör man med föräldrapenning då? Jag får i dagsläget bara ut grundnivån.
Något som jag tyckte gjorde vår föräldraledighet lättare var att jag började jobba på mitt deltidsjobb igen efter 5 månader. Då jobbade jag var tredje helg, eftersom det var inom handels (på ica maxi) var det väldigt bra helgbetalt så jag drygade ut föräldrapenningen rejält (hade 220 kr i timlön på helger). Nu kanske det är svårt att få ett jobb nu när du är gravid med kanske efter att du fött? Jag tyckte att det var bättre än att plugga på distans för då slapp jag vara stressad över pluggande under föräldraledigheten, utan kunde "lämna jobbet på jobbet" så att säga och vara helt ledig de dagar i månaden då jag inte jobbade