Gravid i v19 och nytt jobb?!?!
Arbetar i kök och har för tillfället en provanställning och jag går på timmar. Funkar bra och mina chefer vet om min graviditet och det är inga problem. Men eftersom att jag inte jobbar heltid så stämplar jag resten hos a-kassan och är då även deltidsarbetssökande.
Och igår var jag på en arbetsintervju som gick jätte bra (för en heltidtidstjänst) och arbetsgivaren ringde upp knappa halvtimmen efter intervjun och bad mig komma och provjobba ett par dagar. Så det ska jag nu göra om två veckor.
Bara ett problem.. har inte berättat att jag är gravid.. i v19.
Intervjun gick så bra att jag kom av mig och visste ju inte hur han tyckte det gått så ville inte säga nåt då utan tänkte ta upp det nu när jag ska provjobba. Jag vet att jag inte har någon skyldighet att berätta ännu men jag tycker det känns bättre att köra med öppna kort men är så rädd eller nervös att han ska låta bli att anställa mig enbart för ATT jag är gravid. Jobbet är perfekt och jag vill verkligen ha en fast anställning där..
Någon som suttit i samma sits och har några kloka råd att komma med om hur jag kan ta upp detta med min förhoppningsvis nya arbetsgivare?!