• shinybluestar

Gravid i v19 och nytt jobb?!?!

Arbetar i kök och har för tillfället en provanställning och jag går på timmar. Funkar bra och mina chefer vet om min graviditet och det är inga problem. Men eftersom att jag inte jobbar heltid så stämplar jag resten hos a-kassan och är då även deltidsarbetssökande.

Och igår var jag på en arbetsintervju som gick jätte bra (för en heltidtidstjänst) och arbetsgivaren ringde upp knappa halvtimmen efter intervjun och bad mig komma och provjobba ett par dagar. Så det ska jag nu göra om två veckor. 
     Bara ett problem.. har inte berättat att jag är gravid.. i v19.
    Intervjun gick så bra att jag kom av mig och visste ju inte hur han tyckte det gått så ville inte säga nåt då utan tänkte ta upp det nu när jag ska provjobba. Jag vet att jag inte har någon skyldighet att berätta ännu men jag tycker det känns bättre att köra med öppna kort men är så rädd eller nervös att han ska låta bli att anställa mig enbart för ATT jag är gravid. Jobbet är perfekt och jag vill verkligen ha en fast anställning där..

Någon som suttit i samma sits och har några kloka råd att komma med om hur jag kan ta upp detta med min förhoppningsvis nya arbetsgivare?!

• Svar på tråden Gravid i v19 och nytt jobb?!?!
  • Miss Snowwhite

Det är ju kanske inte så bra att börja med att ljuga sin nya arbetsgivarie rakt upp i annsiktet?

• shinybluestar

Nä precis, det är därför jag vill berätta det på en gång så förhoppningsvis anställer han mig ändå och så kan man planera framtid runt min graviditet. *peppar peppar*

• Torparen10
    Miss Snowwhite skrev 2010-11-25 18:51:29 följande:
    Det är ju kanske inte så bra att börja med att ljuga sin nya arbetsgivarie rakt upp i annsiktet?
    Nej det är ju därför hon ställer frågan här hur hon ska ta upp det med chefen..
  • Torparen10

Jag är också gravid TS, men bara i vecka 5. Min provanställning går ut i februari 2011 och jag vet inte när jag ska berätta heller. Kanske två veckor innan provanställningen går ut?

Men det bästa är väl att fråga om ni kan sätta er lite ostört och sen säger du som det är. Att du är gravid och är jätte glad för det. Att du tycker det här jobbet är roligt och att du mer än gärna är kvar fram till barnet kommer och att du vill fortsätta efter föräldraledigheten.

Lycka till! 

• Shibby 78

Ljugit har du ju inte gjort, du har ju aldrig sagt att du inte är gravid, eller hur?

Jag hade nog reagerat som dig kanske, det är inte det lättaste att vara ärlig i en sån sits, speciellt inte om det är ett jobb man verkligen vill ha. Det är väl lika bra att du säger det eftersom det ändå kommer att synas snart. Håller tummarna att allt går bra!

Kramar till dig

X vänster äl 2007, X höger äl 2010, IVF here we come
  • shinybluestar

Ja det  jobbiga är ju att det syns. Hade på mig en rätt pösig klänning under intervjun men nu när jag ska provjobba så blir det ju tajt tröja och jeans.. så blir väl till att prata med arbetsgivaren första dagen jag provjobbar där iaf.

Svar på tråden Gravid i v19 och nytt jobb?!?!