• cattiwik

Kan jag använda tampong nu

Födde barn för 9 veckor sedan. Slutade blöda för 4 veckor sedan men har idag fått mens..
    Jag undrar u om det är ok att börja använda tampong igen. Vet att man inte skulle göra det när man blödde avslag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-25 21:29
    Kan tillägga att jag är helammande. Hur vanligt är det då att få tillbaka mensen så tidigt?

• Svar på tråden Kan jag använda tampong nu
  • LNE

Min Bm sa att så länge man är helt säker på att det är mensen så kan man använda tampong, dock vara noga med att byta ofta och vara noga med handhygien vid byte osv. 

• cattiwik

Eftersom jag slutade blöda för 4 veckor sen så borde det ju vara mens. Kan ju inte ha ett "återfall" så långt efter

• helene306

Jag fick mens efter 10 veckor med första barnet. Jag helammade och började då med Cerazette så de tror jag påverkade. Då använde jag tamponger. Sen köpte jag menskopp och den är betydligt bättre än både binda och tampong.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Billiejoe

menskopp? de har jag aldrig hört tallats om..

om man har riklig mens hjälper den då oxå?

• helene306
    Billiejoe skrev 2010-11-26 14:52:00 följande:

menskopp? de har jag aldrig hört tallats om..

om man har riklig mens hjälper den då oxå?

Det är inte många som hört talas om menskopp. Synd, för det är en himla bra grej. Jag hade lite rikligare mens de första dagarna med kopparspiral och koppen funkar jättebra. Man får tömma runt 4 gånger istället för 2

www.mkopp.se

Här finns en tråd om menskopp
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Kan jag använda tampong nu