• tweenies

Okej att skotta loftgång före kl 07 på morgonen?

Någon av mina grannar skottar eller sopar sin loftgång jätte tidigt varje morgon, vaknar varje gång. I morse vaknade jag av ett jäkla ljud, då skottade h*n där uppe hur länge som helst och sen när det äntligen vart tyst så börjde h*n sopa hårt, även det låter jätte mycket ner till mig, kollade klockan och såg att den var 06.45. Är det okej? Det låter verkligen jätte högt och jag är säker på att det är fler en jag som störs.

Det vore okej att ta sopan och sopa bort snön lite lätt, men den här gör rena grovjobbet, allt ska bort. Och inte nog med att h*n stör, h*n sopar ner snön framför min dörr så jag har dubbelt så mycket snö utanför mig..

Så är det okej att börja grov skotta en hel loftgång före 07 på morgonen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:47
    H*n jobbar inte då h*n skottar flera gånger om dagen varje dag. Omöljigt att pricka in jobb mellan skottningarna.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Okej att skotta loftgång före kl 07 på morgonen?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    älskarlivet81 skrev 2010-11-27 19:05:42 följande:
    Vet att det var på nyheterna förra året, ska se om jag hittar källa.
    Hittade denna:
    www.sydsvenskan.se/ekonomi/article625781/Vill...
    Den handlar om skadeståndet som jag tog upp förut och det är givet att man kan få betala om någon ramlar på trottoaren, det säger jag inte emot.

Att man får betala om tjuven skadar sig för att man har en pool är, såvitt jag kan bedöma, en mycket seglivad skröna och jag har inte sett ett enda fall där någon kunnat presentera en källa eller en dom där något sådant beskrivs.

Om man aktivt går in för att skada någon så är läget annorlunda, då finns ett uppsåt.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • seejtaan

vi är i pricip alltid klara med snöskottningen till 07 varje vardag. tar alltid BRFerna sist för att störa minst.
    ett: för att slippa att det blir nedtrampat och svårt att få bort.
    två: folk klagar om dom inte kan ta sig från porten till bilen utan att bli snöiga.

helger brukar vi vara klara till 10 iaf. finns ju dom som jobbar helg, ska iväg osv.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    älskarlivet81 skrev 2010-11-27 19:07:03 följande:
    www.sydostran.se/index.83074---1.html
    Återigen, inget som belägger det du påstår. Det är prat om ordningsstadgar och skadestånd, precis som jag tog upp ovan.

Det du ska ta fram en källa till är ditt påstående om tjuven, inget annat. Du kan lika gärna sluta leta, jag ställer mig som sagt mycket tveksam till att du hittar någon sådan eftersom det verkar vara en myt (som du villigt förde vidare utan belägg, men ta det som en lärdom, det gjorde jag).
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • älskarlivet81
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-11-27 19:12:48 följande:
    Återigen, inget som belägger det du påstår. Det är prat om ordningsstadgar och skadestånd, precis som jag tog upp ovan.

Det du ska ta fram en källa till är ditt påstående om tjuven, inget annat. Du kan lika gärna sluta leta, jag ställer mig som sagt mycket tveksam till att du hittar någon sådan eftersom det verkar vara en myt (som du villigt förde vidare utan belägg, men ta det som en lärdom, det gjorde jag).
    Jag hittar ingen länk om det men håller på att leta.. Men vet att det numera är krav på att man ska ha pool inhängnad har jag för mig (en kompis som byggde pool berättade det).
  • I Blackrose I

Här skottar dom snö klockan 4 på morgonen. Alltså kommunen. Vad är problemet? Kan man begära skadestånd för störd sömn?!

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    älskarlivet81 skrev 2010-11-27 19:14:51 följande:
    Jag hittar ingen länk om det men håller på att leta.. Men vet att det numera är krav på att man ska ha pool inhängnad har jag för mig (en kompis som byggde pool berättade det).
    Jag väntar. Glöm inte bort att det är skadeståndsfrågan gentemot tjuven som ska beläggas, inte huruvida man måste inhägna sin pool.

Är jag jobbig? Ja, förmodligen men jag gillar inte att man sprider dåligt underbyggda myter, det kan finnas folk som går på det.
  • älskarlivet81
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-11-27 19:20:50 följande:
    Jag väntar. Glöm inte bort att det är skadeståndsfrågan gentemot tjuven som ska beläggas, inte huruvida man måste inhägna sin pool.

Är jag jobbig? Ja, förmodligen men jag gillar inte att man sprider dåligt underbyggda myter, det kan finnas folk som går på det.
    Såg nu att om det gäller just tjuvar har man inget ansvar, däremot ska man tydligen inhägna sin pool ändå.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    älskarlivet81 skrev 2010-11-27 19:23:54 följande:
    Såg nu att om det gäller just tjuvar har man inget ansvar, däremot ska man tydligen inhägna sin pool ändå.
  • älskarlivet81
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-11-27 19:26:36 följande:
    Och vad var det bra för? Översittartyper och besserwissers är de jag har svårast för faktiskt..
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    älskarlivet81 skrev 2010-11-27 19:27:26 följande:
    Och vad var det bra för? Översittartyper och besserwissers är de jag har svårast för faktiskt..
    Det var inte menat så, utan som en deklaration att det de facto är en myt. Om du uppfattade det som att den var personligt riktad till dig så ber jag om ursäkt.
  • tweenies

Det är ett par som skottar, skyfflen och sopan stod precis brevid deras dörr, såg dom idag när vi var ute och lekte i snön.  Så den ena kan mycket väl jobba och därmed skottas det tidigt och den andra går hemma och har tråkigt och därför skottar flera gånger om dagen :P. , Får se om det fortsätter nästa vecka. Det har skottats mellan 7 och 8 på morgonen hela helgen, antingen är dom bara väldigt alerta på morgonen eller så har någon av dom jobbat i helgen. Men jag tycker fortfarande inte att det är okej att skotta före kl 7. Det står jag fast i. Men vill dom göra det så får dom väl det :P..

Svar på tråden Okej att skotta loftgång före kl 07 på morgonen?