• Kasihi

Hur många har vanliga nappflaskor till sina 3 månaders?

Som jag nämnt tidigare så är vi lite "less" på att diska alla delar till anti kolik flaskorna. Nu är jag nyfiken på hur många här på familjeliv som har vanliga nappflaskor till sina 3 månaders och hur ni tycker att det funkar? Blir det en "chock" med flödet i dom flaskorna för ett barn som är van vid tex Dr Brown eller liknande?

Tack på förhand, hoppas på många svar!

• Svar på tråden Hur många har vanliga nappflaskor till sina 3 månaders?
  • Minas

Hej! Vi har haft Philips avent till vår lilla tjej ända från början, det finns ju olika nappar att köpa där det kommer olika mycket flöde så börja med den första så ska det väl inte bli någon chock. Philips avent ska ju också vara mot kolik och även MAM-flaskorna har jag för mig. Förstår att det är jobbigt med alla delarna!

• Kasihi
    Minas skrev 2010-11-26 22:24:48 följande:
    Hej! Vi har haft Philips avent till vår lilla tjej ända från början, det finns ju olika nappar att köpa där det kommer olika mycket flöde så börja med den första så ska det väl inte bli någon chock. Philips avent ska ju också vara mot kolik och även MAM-flaskorna har jag för mig. Förstår att det är jobbigt med alla delarna!
    Så Philips har inte en massa delar? Bara flaskan och nappen?

MAMA flaskorna är ju tydligen delar i där med!
  • Minas

Ja Avent-flaskorna har bara locket och flaskan, luften ska försvinna genom locket på något vis (fråga mig inte hur men man hör lite hur det far ut så hon dricker ur den). MAM-flaskorna har ju som en gummiring på bottem så den är ju lite besvärligare att diska, men det finns också MAM-drink easy att köpa, et inte om de är lika effektiva på att föra bort luften men de ska också vara mot kolik, vi har båda. Avent började vi med mest för att bröstpumpen var det märket så man kunde skruva dem direkt på och nu då vi köpt större så hittade vi dem på Barnens hus, nu tar hon bara de napparna också!

• Kasihi

Det låter som Philips Avent kan vara ett alternativ. Letar sida på nätet att beställa ifrån men hittar inget. Vet du nån? Vad ligger dom på i pris?

• Leonike
    Kasihi skrev 2010-11-26 22:20:35 följande:
    Som jag nämnt tidigare så är vi lite "less" på att diska alla delar till anti kolik flaskorna. Nu är jag nyfiken på hur många här på familjeliv som har vanliga nappflaskor till sina 3 månaders och hur ni tycker att det funkar? Blir det en "chock" med flödet i dom flaskorna för ett barn som är van vid tex Dr Brown eller liknande?

Tack på förhand, hoppas på många svar!
    Hej! Vi har haft flaska hela tiden och haft MAM kolik flaskor, tycker de är bra och vi har ganska många flaskor och kör dem bara i diskmaskinen, väldigt smidigt. Det står i beskrivningen att man kan göra det och det står inget om att man inte kan köra gummiringarna och napparna så vi kör rubbet. Har funkat toppen i 6 månader hittills. Förutsatt man har en diskmaskin dock  
  • Lindreas

Vi har en "vanlig" flaska från Esska, Esska Smart tror jag den heter. Den är rätt ful, men bara vanliga två delar (eller ja, fyra egentligen, men det är flaska, napp, ringen som nappen sitter i och ett lock). Skön att hålla i också. Det sitter en luftventil i nappen, och den är inte dyr och vi köpte vår på Ica.

Har jag sålt in den ordentligt nu?

Vi har MAM-flaskor också, men den ena silikonringen har börjat läcka, helt värdelöst... :S Man kan diska allt i maskin, men man för att bevara trycket längre så ska man inte diska själva flaskan där, tydligen.

• Leonike
    Lindreas skrev 2010-11-26 22:56:18 följande:
    Vi har en "vanlig" flaska från Esska, Esska Smart tror jag den heter. Den är rätt ful, men bara vanliga två delar (eller ja, fyra egentligen, men det är flaska, napp, ringen som nappen sitter i och ett lock). Skön att hålla i också. Det sitter en luftventil i nappen, och den är inte dyr och vi köpte vår på Ica.

Har jag sålt in den ordentligt nu?

Vi har MAM-flaskor också, men den ena silikonringen har börjat läcka, helt värdelöst... :S Man kan diska allt i maskin, men man för att bevara trycket längre så ska man inte diska själva flaskan där, tydligen.
    Va konstigt, det står det ju inte i beskrivningen, om trycket i MAM flaskorna alltså. Fast flaskan är ju det lättaste att diska. Jaja flaskor och allt är en hel vetenskap. Fortsätter nog ändå diska allt i maskinen, lat som man är haha, det har ju fungerat bra hittills.
  • Lindreas
    Leonike skrev 2010-11-26 23:01:34 följande:
    Va konstigt, det står det ju inte i beskrivningen, om trycket i MAM flaskorna alltså. Fast flaskan är ju det lättaste att diska. Jaja flaskor och allt är en hel vetenskap. Fortsätter nog ändå diska allt i maskinen, lat som man är haha, det har ju fungerat bra hittills.
    Hehe, det gör jag också! Jag vet inte var jag läste det någonstans, om det kanske var allmänt för alla flaskor? Jag kör dem i maskinen i alla fall, även om de är skitlätta att diska.
  • yes79

Vi har alltid använt vanliga flaskor till vår dotter (från 1 månads ålder då vi började lite med flaska), från Medela, men hon har aldrig haft några magproblem så vi fortsatte med den.

Vi testade även MAM antikolik i början då jag hade köpt en bara för att det lät ju bra med antikolik, dock fungerade den inte för oss för då fick hon ont i magen (konstigt nog) då det rann så fort ur den.

Svar på tråden Hur många har vanliga nappflaskor till sina 3 månaders?