• puss

Ser du ner på WT?

det verkar som om många tar WT för når negativt. hur är det med dig? är wt=sämre?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ser du ner på WT?
  • puss
    Hedebris skrev 2010-11-28 18:23:55 följande:
    jag anser att det inte finns
    ok.
  • Missimo84

Wt är något som är onödigt i Sverige, då mycket kunskap är gratis och lättillgänglig.

• puss
    Missimo84 skrev 2010-11-28 18:27:22 följande:
    Wt är något som är onödigt i Sverige, då mycket kunskap är gratis och lättillgänglig.
    ja.
    så hur ser du på folket?
  • VirrigaVerna
    puss skrev 2010-11-28 18:24:01 följande:
    det vet du säkert.
    lågutbildade, ofta bidragsberoende, rökande, mysbyxor och onkel konkel tröja. rökare.
    Att vara lågutbildad är ingen skam i sig utan det går att åtgärda.
    Rökning är i sig skitdumt och ja kanske whitetrashigt och ger ett sjujäkla beroende men inte nödvändigtvis endast ett problem i de "lägre klasserna"
    Mysbyxor ja det är väl mysigt ibland vid rätt tillfälle och vid andra tillfällen klart olämpligt men men.
    Nej baserat på det så ser jag inte ner på sk. whitetrash.
    Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • CallGirl
    hur menar du?
  • VirrigaVerna
    Ändå tror jag att man har olika förutsättningar och ofta beroende på vilken skola man går på och vilket stöd som finns hem ifrån.
    Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Tant Green

Jag kan se ner på personer som bara beklagar sig över sin situation men inte på något sätt försöker ändra på det. Sen vet jag inte riktigt om det är synonymt med wt-begreppet... men lite besläktat kanske.

• Kan inte bli bättre än såhär

Wt för mig är de där tjejjerna som står på lastbryggan och röker i serien välkommen åter och så hon i Mia och Klara, med alla killar och tattueringar :) Jag det är WT för mig så att det finns för mig är helt klart

• Leoella

Själva definitionen av white trash är ju negativ i sig själv. Så det är klart att "vitt skräp" = sämre.

Dock skulle jag själv akta mig att på allvar definiera någon som en sämre människa än andra bara pga deras sociala status. Begreppet är en sak och människorna är en annan om jag säger så.

• hervor

Det ligger väl i själva definitionen att "white trash" har en mindre smickrande livsstil.

Däremot går jag inte runt och kallar personer WT i tid och otid. Men nog kan jag tycka att själva livsstilen (så som jag uppfattar den) är ganska sorglig. Precis som t ex överklassens motsvarighet, dvs brats.

Svar på tråden Ser du ner på WT?