Ser du ner på WT?
det verkar som om många tar WT för når negativt. hur är det med dig? är wt=sämre?
det verkar som om många tar WT för når negativt. hur är det med dig? är wt=sämre?
Wt är något som är onödigt i Sverige, då mycket kunskap är gratis och lättillgänglig.
Jag kan se ner på personer som bara beklagar sig över sin situation men inte på något sätt försöker ändra på det. Sen vet jag inte riktigt om det är synonymt med wt-begreppet... men lite besläktat kanske.
WT
Nej jag ser inte ner på mig själv för arbetslös räknas väl som wt,
Wt för mig är de där tjejjerna som står på lastbryggan och röker i serien välkommen åter och så hon i Mia och Klara, med alla killar och tattueringar :) Jag det är WT för mig så att det finns för mig är helt klart
Själva definitionen av white trash är ju negativ i sig själv. Så det är klart att "vitt skräp" = sämre.
Dock skulle jag själv akta mig att på allvar definiera någon som en sämre människa än andra bara pga deras sociala status. Begreppet är en sak och människorna är en annan om jag säger så.
Det ligger väl i själva definitionen att "white trash" har en mindre smickrande livsstil.
Däremot går jag inte runt och kallar personer WT i tid och otid. Men nog kan jag tycka att själva livsstilen (så som jag uppfattar den) är ganska sorglig. Precis som t ex överklassens motsvarighet, dvs brats.