• Lady Dahmer

Alla män är potentiella våldtäktsmän

En olöst våldtäkt om dagen. Hundratals kvinnor dödade av sina män. Och ändå så blir män förbannade när man talar om mäns våld.

Jag skulle kunna säga det sedvanliga gamla "mäns våld mot kvinnor" men jag har insett att enbart mäns våld är mer passande. För våldet drabbar inte bara oss, kvinnorna. Det drabbar även männen. Mäns våld. 

Jag har manliga vänner som känner sig utpekade och utsatta när de går bakom en kvinna en mörk kväll. Jag är ingen jävla våldtäktsman! hävdar de upprört och ökar gärna på takten för att visa kvinnan att nej jag är inte farlig. (vilket resulterar i mer panik, så alla karlar därute - sänk takten!) 

Bu fucking hu liksom. Ta en vända i mina skor.

Just för att mäns våld mot kvinnor ofta bortförklaras eller försvaras (man skyller på offret) och eftersom att män ofta framställs som kåta svin som inte kan kontrollera sin drifter så måste vi kvinnor till slut utgå från att alla män är potentiella våldsmän.

Vi lever nämligen i ett samhälle där kvinnan ska ta ansvar för mannens sexualitet; där man själv är skyldig om man blir våldtagen eller trakasserad, där man själv få se till att skyla sig och inte uppmuntra för annars får man skylla sig själv.

Vi lever i ett samhälle där man som kvinna inte får vara full eller lättklädd och man inte får gå med en man hem om man inte känner honom väldigt väl för annars får man skylla sig själv om nåt händer.

Och vi lever i ett samhälle där män ursäktas och försvaras när de tafsar och kränker ("lite får du väl tåla!"), i ett samhälle där småpojkar får ta för sig och man skrattar bort det "han är kär i dig" "boys will be boys" ---

Då är det inte så jävla konstigt att man är tvungen att se varje man som potentiell fara.

Oavsett om det är kvinnor eller män som rättfärdigar männens beteende så handlar det alltid om att vi ska ta ansvar för männens lust. Män idiotförklaras systematiskt och kvinnornas roll är att ta ansvar för männens lustar och ilska.

Och ändå blir männen arga på oss. Feministerna. Kvinnorna. De som kritiserar mäns våld. Det är jävligt märkligt att de inte blir förbannade på männen som våldtar och slår, mördar och skrämmer istället.

Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
  • Svar på tråden Alla män är potentiella våldtäktsmän
  • Köpenhamn
    Plutteli skrev 2011-01-08 00:33:56 följande:
    Du vet, all form av penetration även om det inte sker med en kuk räknas som våldtäkt om den andre inte är med på det. Således är det lika mycket våldtäkt att mot den andres vilja föra in en falukorv som det är att använda sitt eget kön.
    Jo, men då är vi väl ändå inne på rejäla undantagsfall. Och det jag menar är en som inte kan stå på benen. Varken med falukorv eller utan. Två fulla människor som går hem efter en blöt kväll på krogen är väl ändå rätt vanligt i sverige. Då har väl alkohol inget med det hela att göra, alls. Våldtäkt eller inte alltså. Varför ens ta upp alkohol? Det är bara intressant om offret är plakat eller hur man nu väljer att uttrycka sig.

Det finns miljoner och en saker som kan hända som gör att den ena inte vill ha sex. Behöver inte vara kvinnan. Kan lika väl vara mannen som ångrar sig eller aldrig var inne på sex.

VI pratar mäns våld i denna tråden. Det finns kvinnor som också är våldsamma. Det finns både kvinnliga och manliga offer. Så är det. Och det är skit!

Hur gör man då för att sätt dit buset så att vanligt folk får leva sitt liv i fred.
  • Plutteli
    Bilburen skrev 2011-01-08 02:30:56 följande:
    Jo, men då är vi väl ändå inne på rejäla undantagsfall. Och det jag menar är en som inte kan stå på benen. Varken med falukorv eller utan. Två fulla människor som går hem efter en blöt kväll på krogen är väl ändå rätt vanligt i sverige. Då har väl alkohol inget med det hela att göra, alls. Våldtäkt eller inte alltså. Varför ens ta upp alkohol? Det är bara intressant om offret är plakat eller hur man nu väljer att uttrycka sig.

Det finns miljoner och en saker som kan hända som gör att den ena inte vill ha sex. Behöver inte vara kvinnan. Kan lika väl vara mannen som ångrar sig eller aldrig var inne på sex.

VI pratar mäns våld i denna tråden. Det finns kvinnor som också är våldsamma. Det finns både kvinnliga och manliga offer. Så är det. Och det är skit!

Hur gör man då för att sätt dit buset så att vanligt folk får leva sitt liv i fred.
    Så enkelt är det inte, vi har en bit av lagen som även kräver att gärningsmannen skall ha ett uppsåt. Är både offer och gärningsman så pass berusade vid det anmälda tillfället att ingen av dem egentligen vet fullt ut vad som har hänt kan gärningsmannen inte dömas. Det KAN ha varit så att kvinnan sa nej, det KAN även ha varit så att hon inte gjorde det. Det KAN ha varit så att mannen märkte att hon däckat/inte ville, det KAN även ha varit så att han inte alls märkte det och därför inte ens förstod att tjejen inte ville mer.
    Således är det faktiskt viktigt med hur berusad offer och gärningsman var vid tillfället om alkohol nu var inblandat.
    Finns det vittnen på att kvinnan var redlöst berusad, inte kunde stå på benen själv och inte kunde prata ordentligt osv. så klassas det som våldäkt ifall det går att bevisa (med vittnens hjälp tex) att mannen i sin tur var så pass nykter att han insåg att kvinnan var i ett hjälplöst tillstånd men ändå hade sex med henne.

F.ö är det faktiskt inte ett dugg ovanligt med våldtäktsfall där tillhyggen av olika slag har använts! Mest vanligt är det dock i gruppvåldtäkter om någon av förövarna inte klarar av att få kuken att stå...
  • Köpenhamn
    Plutteli skrev 2011-01-08 02:55:36 följande:
    Så enkelt är det inte, vi har en bit av lagen som även kräver att gärningsmannen skall ha ett uppsåt. Är både offer och gärningsman så pass berusade vid det anmälda tillfället att ingen av dem egentligen vet fullt ut vad som har hänt kan gärningsmannen inte dömas. Det KAN ha varit så att kvinnan sa nej, det KAN även ha varit så att hon inte gjorde det. Det KAN ha varit så att mannen märkte att hon däckat/inte ville, det KAN även ha varit så att han inte alls märkte det och därför inte ens förstod att tjejen inte ville mer.
    Således är det faktiskt viktigt med hur berusad offer och gärningsman var vid tillfället om alkohol nu var inblandat.
    Finns det vittnen på att kvinnan var redlöst berusad, inte kunde stå på benen själv och inte kunde prata ordentligt osv. så klassas det som våldäkt ifall det går att bevisa (med vittnens hjälp tex) att mannen i sin tur var så pass nykter att han insåg att kvinnan var i ett hjälplöst tillstånd men ändå hade sex med henne.

F.ö är det faktiskt inte ett dugg ovanligt med våldtäktsfall där tillhyggen av olika slag har använts! Mest vanligt är det dock i gruppvåldtäkter om någon av förövarna inte klarar av att få kuken att stå...
    Huga! Ja, det där med exakta tillvägagångssättet får ngn annan ta. Är inte jurist. Diskuterar utifrån att jag är en vanlig farsa på Familjeliv.

Jag menar en totalt redlöts tjej (el kille) och då finns inte möjlighet till samtycke. Inte heller möjlighet att våldta. Promille borde också kunna mätas om offret söker hjälp innan all alkohol gått ur blodet. Vad som är våldtäkt är givet. Vad som kan bevisas är en annan sak och här behövs en attitydförändring. Annorlunda sätt att se på det. Är väl på gång om jag förstått det hela rätt. Alla borde inse att man inte hoppar på ngn som knappt är vid medvetande. Inser man inte det har man problem och behöver hjälp. Vad får man öht ut av det?

Att snurra in på de fall där bägge varit fulla men inte tilräckligt fulla eller hur det nu var är ointressant för mig. Då får man ta fall för fall. Förstår inte varför alkoholen öht är relevant i dessa fall. Anmäls en våldtäkt och ingen minns någonting och ingen är skadad kan ingen fällas för våldtäkt. Bägges namn bör dock finnas för ev future reference. Alkohol eller inte. Är det vanligt? Verkar galghumor......

Tillhyggen! Vad fan håller folk på med. Då är det givet våldtäkt i min värld. Trodde tråden handlade om tafsande, kränkningar (lite får du väl tåla) osv. OM en tjej får rättfärdiga klädsel och hur många drinkar hon druckit i ett sånt fall är det värre ställt än jag trodde.

Att flera stycken är på en tjej och ingen träffats förut låter också jävligt skumt. Då borde man köra skriftligt på det innan. I min värld.
  • FlamingRed
    Bilburen skrev 2011-01-08 05:02:25 följande:
    Att flera stycken är på en tjej och ingen träffats förut låter också jävligt skumt. Då borde man köra skriftligt på det innan. I min värld.
    Ja, det är det som färgar ditt tänkande tror jag, "din värld". Du skriver om ämnet som om det vore enkelt, och det är det säkert med dina värderingar.

Lagar och synsätt måste dock passa en befolkning, och då är det inte längre så enkelt som du ger sken av.
  • Mjolle

Ny utrustning på krogbesök för samtliga svenskar: tiopack kondomer, promillehaltmätare (allt över 0,5 promille skall klassas som våldtäkt) samt Samlagssamtyckeformulär 1A, att fyllas i av bägge parter efter alkotest samt bevittnas och signeras av två fristående parter.

• Plutteli
    Bilburen skrev 2011-01-08 05:02:25 följande:
    Huga! Ja, det där med exakta tillvägagångssättet får ngn annan ta. Är inte jurist. Diskuterar utifrån att jag är en vanlig farsa på Familjeliv.

Jag menar en totalt redlöts tjej (el kille) och då finns inte möjlighet till samtycke. Inte heller möjlighet att våldta. Promille borde också kunna mätas om offret söker hjälp innan all alkohol gått ur blodet. Vad som är våldtäkt är givet. Vad som kan bevisas är en annan sak och här behövs en attitydförändring. Annorlunda sätt att se på det. Är väl på gång om jag förstått det hela rätt. Alla borde inse att man inte hoppar på ngn som knappt är vid medvetande. Inser man inte det har man problem och behöver hjälp. Vad får man öht ut av det?

Att snurra in på de fall där bägge varit fulla men inte tilräckligt fulla eller hur det nu var är ointressant för mig. Då får man ta fall för fall. Förstår inte varför alkoholen öht är relevant i dessa fall. Anmäls en våldtäkt och ingen minns någonting och ingen är skadad kan ingen fällas för våldtäkt. Bägges namn bör dock finnas för ev future reference. Alkohol eller inte. Är det vanligt? Verkar galghumor......

Tillhyggen! Vad fan håller folk på med. Då är det givet våldtäkt i min värld. Trodde tråden handlade om tafsande, kränkningar (lite får du väl tåla) osv. OM en tjej får rättfärdiga klädsel och hur många drinkar hon druckit i ett sånt fall är det värre ställt än jag trodde.

Nä, jag är heller inte jurist, däremot nämdeman samt väldigt intresserad av våran svenska lag och våldtäktslagen i synnerhet.
    En tjej får alltid rättfärdiga klädsel, sexuella preferenser, ev. alkoholpåverkan m.m. i domstolen, allt för att bevisa att hon kanske visst ville, eller iaf att mannen trodde att hon ville och inte insåg att hon faktiskt inte var med på det hela.
  • Gung Ho
    Bilburen skrev 2011-01-08 02:09:33 följande:
    Jag är ganska oinsatt.
    Det har framgått.
  • Gung Ho
    Bilburen skrev 2011-01-08 02:04:22 följande:
    Det minns jag inte. Kom inte ihåg. Men det är så en redlös kvinna eller man kan inte ge samtycke till sex. Med redlös menar jag någon som inte kan stå på benen. Finns oftast vittnen till det och man kan mäta promille.

Fråga gärna igen.
    Fast det skrev jag inte heller...

Du skrev att det borde vara lätt att bevisa våldtäkt om ngn varit redlöst berusad, bara att ta blodprov och allt över ett visst värde = våldtäkt.

Jag skrev:

"Du kan inte mycket om alkohol va?

Det går inte att mäta sig till hur redlöst berusad en person är. Vissa kan knappt gå vid 1 promille, och vissa som borde varit medvetslösa lyckas tom köra bil (ibland även utan att krocka). Problematiken ökar även om 'gärningsmannen' är lika/nästintill lika full (hur man nu avgör det objektivt i efterhand). Det finns en stor glidande skala mellan packad och redlös/medvetslös.

Folk kan ha sex under fylla tillstånd utan att minnas mycket kring det, eller tom inget. Det hela skapar en stor osäkerhet om vad som de facto hände. Vem sade och gjorde vad, hur medvetna om sina handlingar var de inblandade. Därav blir det väldigt svårt att döma i dessa fall, och de flesta går fria (rätt eller fel)."

Fet text för att poängtera det du tydligen missade.
  • In your face
    Add3 skrev 2011-01-09 02:51:45 följande:
    Fast det skrev jag inte heller...

Du skrev att det borde vara lätt att bevisa våldtäkt om ngn varit redlöst berusad, bara att ta blodprov och allt över ett visst värde = våldtäkt.

Jag skrev:

"Du kan inte mycket om alkohol va?

Det går inte att mäta sig till hur redlöst berusad en person är. Vissa kan knappt gå vid 1 promille, och vissa som borde varit medvetslösa lyckas tom köra bil (ibland även utan att krocka). Problematiken ökar även om 'gärningsmannen' är lika/nästintill lika full (hur man nu avgör det objektivt i efterhand). Det finns en stor glidande skala mellan packad och redlös/medvetslös.

Folk kan ha sex under fylla tillstånd utan att minnas mycket kring det, eller tom inget. Det hela skapar en stor osäkerhet om vad som de facto hände. Vem sade och gjorde vad, hur medvetna om sina handlingar var de inblandade. Därav blir det väldigt svårt att döma i dessa fall, och de flesta går fria (rätt eller fel)."

Fet text för att poängtera det du tydligen missade.
    Tack! Du skriver vad jag tänker =)
    Dagens FL-citat: SD har fått en Hovmästar roll
  • KungligtSnygg

Själv känner jag att jag önskar att straffen för våldsbrott skulle höjas och bli mycket hårdare. För att skydda medborgare från de som bevisligen är farliga. jag anser även att vi måste jobba med förebyggande åtgärder. Men även hårda straff. Dock aldrig dödsstraff eller våldsamma straff. Men att man håller de inlåsta lääänge eller vad man nu behöver göra för att hindra våldet att fortsätta. jag själv blev misshandlad i 20 år av min pappa. han bättrade sig aldrig. vi måste vara strängare mot våldsmännen, vilket motiv de än påstår vara deras skäl till våldet. Även religion. Offret ska INTE behöva bära ansvaret för vad som hänt.

förresten!! Rekommenderar Kajsa Ekis Ekmans bok "Varat och varan". om sexhandel, surrogatmödraskap och skuldbeläggning av offer.

• FoxMulder

Jag är inte emot det vad TS säger men...

män mördar andra män mycket oftare än män mördar kvinnor.

Män misshandlar andra män mycket oftare än män misshandlar kvinnor.

källa: http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&module_instance=21&id=696&statsType=100&statsCounty=La&Year=2010&type=1

Misshandel:

mot kvinna 18 år eller äldre 27 312
    mot man 18 år eller äldre 41 317
    Det är klart, det finns ett mörkertal... Men det finns ett mörkertal när det gäller misshandel mellan en man till en annan också.

Det är klart, kvinnor misshandlar nästan aldrig män. Men jag ville bara påpeka att "mäns våld" mycket oftare går ut över andra män än kvinnor.

• Köpenhamn

Kul, är den här tråden igång fortfarande. Vill minnas att två typer med mycket avvikande åsikter höll låda här hela julafton. För mig sa det allt. Annars har jag glömt det mesta dessvärre. Orkar inre uppdatera. Ha det gott.

• mastress

Håller inte med att alla män är våldtäktsmän, det är som att stämpla alla män även dom som inte begått våldtäkt. Det är inte bara män som begår våldtäkt, det gör även kvinnor, så att säga att bara män gör det är fel, det är diskrimering. Media är ingen domstol lär er det, dom kan inte allt. Media är bara ute efter bedriva häxjakt, så fort nån blir våldtagen av en man, men om en kvinna begår våldtäkt skriver inte media nånting eller stämplar alla kvinnor för våldtäkt. Alla har potentiella att begå våldtäkt inte bara män även kvinnor är potentiella att begå våldtäkt. Att skriva att bara män är potentiella , när även kvinnor är potentiella att begå våldtäkt. Samma sak med pedofiler, media stämplar bara män för att vara pedofiler och sätter igång häxjakt på alla män. Men även där har media fel, finns kvinnor som är pedofiler också. Media är ingen rättstiftare, polis och domstol, skulle dom vara det skulle fler oskyldiga bli dömda för brott dom inte begått. Media skapar masshyteri för att skrämma upp alla så fort nån blir våldtagen eller utsatta för pedofil, så fort en man är inblandad, när det även finns kvinnor som begår våldtäkt och är pedofiler.

Svar på tråden Alla män är potentiella våldtäktsmän