SNÄLLA, är denna handläggare orättvis mot mig eller går det till så här?!
Ska försöka fatta mig kort.
Är i vecka 30 och har precis fått det första utlåtandet angående min SGI.
Jag arbetade på en arbetsplats i tre år, fram till i april i år då jag sade upp mig pga att jag inte stod ut med chefen längre. Jag tjänade hyffsat bra där, fick oftast ut 12-14.000 efter skatt.
Började samtidigt i april på mitt nya jobb som pers. ass och i maj blev jag gravid. Kan ju säga att jag inte alls kunde jobba som vanligt i och med illamående och trötthet i början plus att jag tjänar mycket mindre på nya jobbet, nu får jag ut c:a 10.000 efter skatt- då som gravid med diverse krämpor som gör att jag inte kan jobba som vanligt. I början av graviditeten kunde jag tjäna så dåligt som 5-8000 efter skatt. Min handläggare har nu beräknat min SGI på hur jag arbetat från och med april i år och 7 månader fram och det känns så jäkla orättvist! Hon har slagit ihop vad jag tjänat dessa 7 månader och delat på 7 och fått ett snitt på så sätt. Hon säger att hon inte kan räkna med min förra anställning eftersom jag inte längre är anställd där.
2008 och 2009 deklarerade jag 190 resp 180.000 kr. Hon har fått fram att jag nu tjänar 123.000 per år.
Kommer få ut 180 kr per dag efter skatt så som hon räknat och jag har ringt och pratat med henne och hon säger att det är såhär det går till.
Mår skitdåligt nu. Kommer få ut 3700 om jag tar ut 5 dagar i veckan som planerat. Hur orättvist som helst kan jag tycka!
Ska jag ta det här eller ska jag kriga vidare och försöka nå hennes chef eller en ny handläggare eller hur gör man?
/Förtvivlad och höggravid