• äppelmos

deprition

hos ena föräldern (äter medicin mot och mår bra). påverkar det ansökan?

• Svar på tråden deprition
  • TinaM

Hej!
    Vi är också under utredning och där gäller också 10 års sjukskrivning och 3 år tillbaka hos arbetsgivaren. 

• äppelmos

tack för att ni reder upp detta åt mina bekanta :)

förstår att man kollar några år tillbaka, att man inte kan varit sjukskriven förra året typ... så att jag är stabilt tillbaka på jobbet/i samhället :) 

vilka omkostnader finns föresten?
    vad har ni landat på "totalt", dokumentkostnader, resa, uppbehälle, förlorad arbetsinkomst (räknar med att båda är hemma 3 mån efter hemkomst. normalt?) 

• Hjärtat längtar
    äppelmos skrev 2010-12-03 13:18:17 följande:
    så de får vänta så det gått 10 år sen personens sjukskrivning. de skall jag hälsa, tror det närmar sig 10 år faktiskt sen dess
    jag vet ett par där ena partnen varit deprimerad, tagit medicin, gått hos psykolog, jag vet inte om personen gör det fortfarande men de har iaf fått godkänt att skicka ansökan till Kenya
  • Blygdläppen

Jag hoppas du får adoptera trots att du är depriTerad!

• Chimamanda
    Namaste72 skrev 2010-12-03 21:20:18 följande:
    Vår kommun är ganska nitisk, det står i handboken att soc ska kolla tio år tillbaka. Vi startar för syskon nu och ska lämna in utdrag för 10 år från FK och 3 år tillbaka hos arbetsgivaren (för att kolla kort sjukfrånvaro)
    Vad konstigt att det är så olika! Vi behöver inte lämna in någonting alls från arbetsgivaren och som sagt bara 3 år från Försäkringskassan.
  • Katten Janson

Man kan visst ha haft en depression och bli godkänd av komunen. De flesta länder kräver dock att man är fri från medicinen, men det ska man kolla upp för reglerna kan ändras titt som tätt.

• äppelmos

vart kan man läsa om reglerna kring allt? de bekanta bor i stockholm. någon länk som är användbar som någon vet?

tack för allt svar 

• TinaM

Hoppar in här och tackar Grace O för länktipset! Tack Solig!

• TinaM

Ps Grace O, jag var inne på din blogg som du länkade till i en annan tråd! Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter och det du går i genom, TACK! Jättefin blogg!

• Chimamanda
    TinaM skrev 2010-12-07 11:36:26 följande:
    Ps Grace O, jag var inne på din blogg som du länkade till i en annan tråd! Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter och det du går i genom, TACK! Jättefin blogg!
    Tack TinaM, vad snällt.
    Kanske ska länka till den igen då...
    heddasdagbok.wordpress.com/

Svar på tråden deprition