• Vilsen03

Min fru ville ligga med en annan

Hej
    Jag hoppas jag kan få lite vägledning här känner mig rätt skakad. Vi har varit gifta i 9 år, varit tillsammans i 17 år. Vi har haft vår ups and downs men jag älskar henne mycket och hon säger att hon känner så för mig med.Med 3 barn o karriärer har väl sexet varit sådär ibland men jag åtrår henne, tycker hon är jättesexig och läcker. Dock var det väl mitt fel från början  som efter en artikel om en parklubb väckte tanken att det kanske kunde vara kul för att inte få slentrian i sexlivet . Vet inte riktigt vad jag tänkte men en fantasi om min fru med en annan tjej eller kanske smekande en annan man kändes lite häftigt. Vid en resa till London nyligen besökte vi en sådan klubb. Jag hade försökt prata om det innan , vad skulle vi göra, o inte, Hade väl mest tänkt mig att vi kunde titta på andra som hade se eller kanske delta lite försiktigt. Jafg är inte intresserad av att ligga med andra kvinnor än min fru.Min fru har bara svarat jag vet inte, det får man se då när jag ville prata lite och förbereda oss. När vi väl kom dit blev min fru som sagt samma sak innan , att hon inte ville ligga med någon annan än mig, upphetsad, började fråga efter kondomer, och sade att de yngre killarna mycket väl kunde få ta henne. Jag blev chockad, ledsen svartsjuk o reagerade starkt, det var inte vad jag ville. Jag sade att jag ville gå därifrån och hon menade att jag kunde vara lite openminded , " det är ju bara sex"Nu har jag försökt prata om detta men får liksom ingen respons. Hon viftar bort det med : släpp det där nu, jag älskar ju dig, det är ju bra sex. jamen du skulle ju få titta på, det är inte som att vara otrogen. " Jag kan inte komma över detta att hon faktiskt vill ligga med en annan och inte verkar tycka det är något konstigt. Jag är ledsen, mår dåligt. Har ont i magen och vet inte vad jag skall ta mig till Jag verkar inte få henne att förstå hur tanken på att min älskade livskamrat vill ligga med en annan man påverkat mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-01 10:19
    "det är ju bra sex." skall vara: "det är ju bara sex"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-01 11:23
    Det jag kanske undrar mest är vad som får henne att vilja ligga med en annan, kan jag inte ge henne det hon vill ha.? Tycker hon vårt sex är tråkigt ? "Räcker jag inte till" ?
    Vad är det som motiverar henne till detta, jag fattar inte.

• Svar på tråden Min fru ville ligga med en annan
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Det som från början var en oskyldig fantasi från din sida har utvecklat sig till en ordentlig kris. Du var inte alls förberedd på dina starka reaktioner när din fru ville ligga med andra män. Ni borde nog ha pratat igenom det här ordentligt innan så att ni visste vad ni kunde tänka er att göra. Det blev nog lite otydligt mellan er. Din idé att piffa upp sexlivet lite är ju precis det din fru säger, "det var ju bara sex". Jag tycker att du skall ta henne på orden och inte göra någon stor affär av detta nu. I fortsättningen är det nog bäst att ni inte blandar in andra i ert sexliv för det kan få oväntade konsekvenser. Din fru och du älskar varandra. Ta det här som en viktig lärdom!
    Hälsningar
    Gerd

• Vilsen03

hej
    tack för svar
    vad klok du är, vi har pratat om detta igen och kom nog fram till samma slutsats. där ser man vad viktigt det är med kommunikation . känner mig mycket gladare nu men en bra sak som kom ut av det hela var att jag fick en riktig spark därbak och insåg vad viktig hon är för mig. det har blivit lite slentrian i vardagen på senare tid.

Svar på tråden Min fru ville ligga med en annan