• ljuvliga

Vad tycker ni om dessa namn till lillasystern?

Vi har fått en till liten flicka Glad Vad tycker ni om dessa namn? Eller ge förslag på andra namn? enkelnamn och dubbelnamn spelar ingen roll. Är öppen för alla förslag.

Lovisa? (själv har jag alltid tyckt det varit fint namn. ett av favoritnamnen. men sen läste jag här på fl att det rimmar ju på fisa och nu går jag runt och irriterar mig på det! ghaaaa!)

Minéa? (Låter det som light-version på Linnéa? Blir det dumt? Bättre att ha Linnéa istället? Fast Linnéa känns inte helt rätt för oss)

Tuva?

Miranda?

Nina?

Minna?
    (Eller låter det alldeles för kort & snabbt när man uttalar det?)

Julia?

• Svar på tråden Vad tycker ni om dessa namn till lillasystern?
  • LillaFlingan

jag kom på ett sådant fint namn när jag väntade tvåan..
    Eller rättare sagt, jag VISSTE att vi skulle få en pojke...

Och vi hade tre namnförslag, Elvin,Max och Noel.
    Jag drömde i slutet på graviditeten att de hade sett fel på köns ul och ut kom en flicka.
    Hon fick namnet Elvina.

Alltså jag drömde då att hon fick heta Elvina....
    Tycker det är väldans fint!

Annars gillar jag Lovisa av de namnen du listat ts!

• WoWi

Julia är ju vanligt men ändå så vackert fortfarande tycker jag.

• cocos87

Julia är jättefint
    Annars gillar jag självklart Nathalie som min dotter heter!

Nathalie 090607, Leo 101105
  • ingrid79

Jag gillar Minna jättemycket. Eller Ela (uttalas som det skrivs, alltså inte Ella) som min dotter heter:)

• ljuvliga

Ja, fina namn det med.

Ela var ovanligt :) Fast det skulle inte min sambo gå med på det eftersom han kommer tycka det låter väldigt mycket som Ella. Och Ella hette en hund han visste om, så det namnet är ett hundnamn enligt honom.

Puffar för fler åsikter, eller finns det andra namn som jag inte tänkt på?

• Venna

Jag tycker att Lovisa är fint. Minna låter lite...hårt, på nåt sätt tycker jag

Nina är också ganska fint, men jag hade flera klasskompisar som hette så, så det namnet känns lite "gammalt" Jag har en dotter som heter Lina och tycker såklart att det är jättefint!

Miranda är superfint, hade själv Mira som förslag till en dotter när första barnet kom, med andra barnet hade vi Ellen eller Nora som förslag.

• Fru Lejongap

Jag tycker Minéa är jättefint! Jag hade gärna givit vår dotter det namnet om vi inte haft ett ovanligt efternamn. Vi tänkte som så att då måste hon säkert alltid bokstavera både för- och efternamn... Det blev Malva istället, ett namn som vi ju självklart också gillar.

• BabyLycka2011

En liknande sak hände mig. Jag väntar en flicka & jag och sambon bestämde oss för Alice.
    Sen sa en av min lillebrors kompisar Alice i underlivet. Stör mig fruktansvärt !

Jag gillar Minéa & Julia av dina namn.
    Annars tycker jag om Alicia, Sofie & Christel

• ljuvliga

Tack för era förslag! Glad

BabyLycka2011: Visst är det irriterande? Försöker själv att inte tänka på det, sambon börjat kalla henne för Lovisa alltmer, just för att känna efter.

Ni ger fina förslag, ska smaka på dem namnen.
    Andra namn som jag smakar på är Anna-Lovisa och Elicia. Eller möjligen Alicia.

• raggarprinsessan

Melinda tycker jag är fint

Fast jag gillar namnet Miranda eller Minéa

mitt namn skriver jag inte eftersom vi är inte ens en handfull som heter det för å inte bli igenkänd )

japp jag är raggare och är stolt över det besök min blogg www.raggarprinsessan.bloggplatsen.se
  • Surfare
    ljuvliga skrev 2010-12-29 23:00:24 följande:
    Tack för era förslag! Glad

BabyLycka2011: Visst är det irriterande? Försöker själv att inte tänka på det, sambon börjat kalla henne för Lovisa alltmer, just för att känna efter.

Ni ger fina förslag, ska smaka på dem namnen.
    Andra namn som jag smakar på är Anna-Lovisa och Elicia. Eller möjligen Alicia.
    Anna-Lovisa och Lovisa var bägge fina
  • BabyLycka2011
    ljuvliga: ja, verkligen irriterande. man fastnar på det och kan inte få bort det ur huvudet. Vi valde ett helt nytt namn, så vår flicka ska heta Jozefin :)
    Alicia är väldigt fint, men jag gillar endå Lovisa mer :) Det låter så mjukt och gulligt :)
  • sprätthöna

Välj Lovisa, det är fint, själv skulle jag döpa en dotter om jag fick nån till Disa, eller kanske Lisa...

• alltfördig

Min dotter heter Nova :) Men miranda är fint :D

Svar på tråden Vad tycker ni om dessa namn till lillasystern?