• Danni 83

Vilken tid brukar ni äta middag på kvällarna?

Mamma till 2. Alvin juli -07, Liam maj -10. Mina hjärtan
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken tid brukar ni äta middag på kvällarna?
  • NoNoo
    Danni 83 skrev 2010-12-01 17:26:31 följande:
    Tänkte på detta för jag fick en kommentar av BVC att vi äter sent när jag sa mellan 17.30 och 18.00.. ibland händer det att maten är klar 18.30. Det tyckte sköterska var sent och föreslog 16.30 men det fungerar inte praktiskt hos oss..

Har en son som är 3 år och sista målet är mellanmån på förskolan kl 14 men äter vi sent får han ju en frukt innan maten runt 16-17. 
    Hur hade BVC tänkt att det skulle vara möjligt? Eller vad tror de att man har för arbetstider egentligen? I bästa fall är man hemma vid 16:30 men maten är knappast klar på ngn minut.

Jag svarade 18:00-18:30. Hämtar barnen vid 17-tiden.
    Norah 031126 & Noomi 031126
  • zanna80

16-17.30 röstade jag på.

Dottern äter 17 och vi försöker oftas äta samtidigt, men ibland blir det senare för oss om mannen kommer hem sent från jobbet.

♥ Lovisa ♥
  • minnapinna
    Venna skrev 2010-12-01 20:32:40 följande:
    Oj, vad många som äter middag tidigt!
    Jag trodde faktiskt att runt 18 var den vanligaste tiden.

Vi äter ganska sent antar jag. Oftast kring 18-19.

Barnet äter mellis på eftermiddagen, och har inga problem att klara sig till 18:30. Jag antar att vi gör tvärtom mot andra, vi tar nån macka på eftermiddagen och njuter av att alla kan äta middag tillsammans på kvällen, istället för att äta middag tidigt och sedan äta smörgås eller liknande på kvällen.

Alla ni som äter mellan 16-17, nog äter ni väl något mer innan ni går och lägger er? Jag skulle tyna bort av hunger innan nattdags annars
    Ja, barnen äter kvällsfika innan de lägger sig, de äter ca 18, och vi vuxna äter kvällsfika ca 21.
  • SoStylish

Vi äter mellan 20.00-22.00. Skulle hellre äta tidigare men arbetstiderna gör så att det inte går, om jag nu inte vill äta ensam och det vill jag inte!

• XieXie

Vi äter frukost kl 7, äldsta barnet är på förskola sen men yngsta barnet och jag mellanmål vid 10, lunch vid 12.30 och sen tar vi fika (frukt, yoghurt, risifrutti eller macka/bulle) när vi hämtat äldsta barnet så ca 15.30. Vi äter kvällsmat/middag när maken kommer hem kl 18 och barnen lägger sig kl 19 resp 19.30. De är 6 och 2 år gamla.

• vivianne

Vi äter kl sex. Tycker det är lagom. Hela familjen hinner hem och kan äta tillsammans och den som kommer hem först hinner laga maten i hyfsad lugn och ro.

Varför skulle det vara "bättre" att äta 16:30 med en kvällsfika efter det än att ta ett mellanmål sen eftermiddag och middag vid sex-halvsju? Det är ju samma måltider som bara byter plats...

• cattus

Efter 19. Måste komma från jobbet först, de andra har redan ätit men jag äter då i vardagsrummet då de tittar på Tv så vi får umgås.

Svar på tråden Vilken tid brukar ni äta middag på kvällarna?