• emelinis

Två veckor bebis med förstoppning

Min lilla tjej är två veckor gammal och har problem med sin mage.. Jag kör ersättning på henne, babysemp, men som många andra så verkar det som om hon får problem med magen av den.. (ska byta till NAN imorgon) hon är jättegasig i magen och fiser extremt mkt, men hon verkar ha så ont i magen när gaserna ska komma ut.. Hon bajsar inte heller som hon ska, så jag har sedan 1 dag tillbaka gett henne lactolos, men det verkar inte hjälpa ? för hon har fortfarande inte bajsat ngt? Ngn som har tips på ngt som kan hjälpa mot hennes magont och förstoppning? Att hon fiser är ju ett gott tecken, men inte att det verkar plåga henne när hon gör det :(

• Svar på tråden Två veckor bebis med förstoppning
  • tideloo

Hej!jag började ge min dotter ersättning när
    Hon va två månader och hon blev flrstoppad! Jag bytte ut ett babysemp mål mot semper bifidus,finns på Apoteket! Det hjälpte henne!

• Pumpkin

Laktulos kan också ge extra gasig mage, speciellt i början av användandet. Jag rekommenderar Sempers magdroppar, de hjälpte vår son både med gaserna och bajsandet.

• anhus

Testa att hälla i några droppar olja i maten. Man kan även köpa magdroppar på apoteket. Blir det inte bättre kan hon ju vara komjölksproteinallergiker, prata med bvc. Min äldsta dotter hade samma problem som din och det kunde gå upp till en vecka innan hon bajsade och då var hon stenhård imagen. Jag höll på bra länge och provade med allt man skulle, men det blev inte bättre. Jag fick tillslut hjälp av barnläkare och dietist. Via dom fick jag NUTRAMIGEN utskrivet på recept, detta är modersmöjlksersättning utan komjölksprotein. Man kan köpa detta utan recept, men då kostar burken ca 200 kr.

• tigerkaka

vi bytte till NAN och blanda i nån droppe rapsolja plus att vi började med sempers magdroppar.
    när han låg på skötbordet cyklade vi med benen och tryckte dom lite upp mot magen, brukade funka för att få i gång magen eller så provade vi med en febertermometer i baken, brukar funka det med.
    nu funkar magen hur bra som helst.

lycka till o hoppas den lilla får i gång magen snart =)

• Pyret85

Sempers magdroppar och minifom kan hjälpa henne!
    Sedan testa NAN HA1, det fick jag ge min kille, för han hade ont i magen av vanliga NAN.
    nu e han fyra månader och då går den vanliga NAN2 bra.

lycka till.

• karilee73

Tigerkakas tips om tempen brukar fungera om de är hårda i magen.

Svar på tråden Två veckor bebis med förstoppning