Barnet vill att föräldrarna träffas efter separationen. OK?
Vårt barn har, så här ett år efter separationen, synbarligen klarat av att för egen del hantera den utan att bli ängslig, ledsen, orolig eller irriterad. Skönt!
Jag och min f.d. sambo har inte träffats i andra samanhang än samband med luciafirande och kvarts-samtal på dagis eller någon enstaka gång för att det varit oundvikligt. Komunikationen har vi i samförstånd skött via mail och SMS. Det har fungerat tillfredställande tycker båda. Vår son har nu vid några tillfällen föreslagit att jag ska komma och hälsa på honom hos mamman.
Jag tål henne inte och skulle av den anledningen helst slippa. Tror det är ömsesidigt.
Jag inbillar mig att detta skulle kunna handla om att sonen på något sätt vill försöka påverka oss föräldrar och kanske också förmå oss att bli ihop/en familj igen. Det kommer inte att ske, så även av den anledningen att jag inte vill uppmuntra detta eller göra honom besviken vill jag också slippa.
Frågar mig samtidigt om jag tänker "rätt" här, om det finns forskning eller annat stöd för att det skulle vara en god ide att gå honom till mötes? Bör jag s.a.s. bortse från mina invändningar ovan till förmån för något annat?