• Super blondinen

Hur förvarvar ni reserv blöjorna på vintern i vagnen?

Hej.
    vi bor själva i innerstan vi har lagt märke till en underlig sak så här på vintern inte för att jag brukar gå och titta under andras vagnar. Men har sett flertal varje dag som har lösa blöjor ligger under vagnen även på vintern.
    Kan bara tänka mig själv hur det skulle vara om nån la en djupfrys blöja under min bak.
    Nä Förstår inte varför man förvarar dem där??

När våran var liten så förvarade vi blöjorna under madrassen i vagnen och det gör även vår bekanta med hennes dotters blöjor på vintern för att de inte ska vara djupfrysta

då de även i väskan blir iskalla.

Tänk er själva att ta på er ett par trosor som legat i frysen hela natten??

Hur förvarar ni blöjorna på vintern när ni går ut??

• Svar på tråden Hur förvarvar ni reserv blöjorna på vintern i vagnen?
  • I have a kid

ehm

Har då gjort så.. sen dottern var liten,  å vi bor i norrland (  kaallt)
    har inte märkt av att blöjorna blivit kalla! Däremot våtservetterna ( då får man värma dom med handen)

• Dr Mupp

VÅr ablöjor har då inte blivit frusna i väskan.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • La Lola

Öh...de ligger i väskan.....

Vi brukar inte byta blöja utomhus på vintern utan gå till en toalett med skötbord.
    Innan det är klart för själva blöjan att tas på så är den inte iskall längre.

Skulle man tänka så där med blöjan (stoppa den under madrassen) så borde man väl göra likadant med våtservetter, salvor o kläder oxå?
    Blir lite knöligt att ligga på dock.....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • XieXie

Har dem i skötväskan och som sagt, man byter ju inomhus...

• Halkatla

Ha ha! Det hade jag förträngt tills jag såg den här tråden, men det hände faktiskt att jag vecklade upp blöjor och lade dem mot min egen bara mage för att värma upp dem om man tvingades byta blöja i ett läge när blöjan var kall. Det hände inte ofta, men jag har bytt blöja utomhus på vintern.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • cloudberry79

Jag hade oftast blöjorna i skötväskan, det är ju lika kallt där, men jag brukade värma dem mot min kropp eller i händerna. Jag har bara behövt byta utomhus en enda gång, i övrigt har jag kunnat gå in på en affär eller till någon bekant, då har ju blöjorna hunnit värma upp sig lite Blöjorna innehåller ju ingen vätska när de är oanvända, så frysta blir de inte. Lite kalla, men inte mer än att det tar någon sekund att få upp dem i kroppstemperatur.

If you love me - please don't feed me!
Svar på tråden Hur förvarvar ni reserv blöjorna på vintern i vagnen?