• SweetMilla

Nybliven bi/lesbisk i småstad

Jag har alltid trott att jag bara gillar killar tills för ca ett år sedan.
    Då träffade jag en tjej som jag blev så förälskad i. Jag följde mitt hjärta och lämnade killen som jag hade ett fyra årigt förhållande med. Vi hade det inte så bra och därför va det kanske inte så svårt att avsluta det vi hade. Sen var ju jag och tjejen så kära. Jag gick från honom till henne.

Sen gick det inte så bra. Hon hade heller aldrig för ut kännt något för en tjej förut. För henne var det en stor omvändning och hon hade svårt att inse att hon gillar tjejer.
    Jag däremot, både äldre (31 år) och tryggare i mig själv tycker inte att det är så konstigt.
    Jag ser det mer som att jag blev förälskad i henne som människa inte i könet.
    Men sen är det ju det där att man ska kunna stå för det också, hon ville absolut inte visa för någon. Bland folk va vi vänner, hemma själva va vi ett par.

Efter en stormig relation i ett halvår, med mycket osäkerhet, svartsjuka och bråk tog det slut, ca två veckor sen. Jag saknar henne fruktansvärt mycket, även om jag vet att just hon och jag inte är rätta för varandra. Men jag vet nu att jag vill träffa en tjej. Någon som kan stå för den hon är, som är trygg och stark i sig själv.

Jag bor i en liten stad, det finns inte så många ställen att gå ut och träffa folk på och här känner alla alla. Var kan man träffa någon? Finns det någon som känner igen sig i mig?
    Tror bara att jag ville skriva av mig lite och kanske få någon att reflektera med.

• Svar på tråden Nybliven bi/lesbisk i småstad
  • Anonym

det finns ju olika bi/lesbisk sidor, tror den hette www.sylvia.se
    kanske kan vara en sida för dig?
    Är inge snusk och sådant där, jo det är det väl oxå men den sidan känns lite mer seriös och du kan prata med andra i din situation.

Jag är smygbi;) eller ja jag vet inte om jag är det än, men nyfiken på samma kön, (är tjej)

Hoppas att det hjälpte ngt, var finns du då?

kram 

• Anonym

Vilken del av landet bor du i då? Finns ju många gayklubbar att gå till.
    Vill man vara lite mer privat kan man ju leta via nätet

www.qruiser.com

www.flator.se

och som nån redan har skrivit www.sylvia.se

Jag har också nyligen "upptäckt att jag är bi... fast jag lever fortfarande med min man och han tycker det är helt okej att jag gillar kvinnor så länge jag berättar för honom och inte går bakom ryggen ;)

• SweetMilla

Tack för tipsen.
    Som sagt jag bor ju en liten stad så det går ju inte direkt att gå ut och ragga på krogen.

Men det verkar som man får kolla in sidor på nätet. Men jag är inte redo att "komma ut helt" Lägga upp bild och så. Jag har berättat för familj och en del vänner, men vill kanske inte visa hela världen.

Just nu är jag nog inte redo att ragga alls, måste nog glömma min första tjej först och det kan nog ta lite tid...

Svar på tråden Nybliven bi/lesbisk i småstad