Nybliven bi/lesbisk i småstad
Jag har alltid trott att jag bara gillar killar tills för ca ett år sedan.
Då träffade jag en tjej som jag blev så förälskad i. Jag följde mitt hjärta och lämnade killen som jag hade ett fyra årigt förhållande med. Vi hade det inte så bra och därför va det kanske inte så svårt att avsluta det vi hade. Sen var ju jag och tjejen så kära. Jag gick från honom till henne.
Sen gick det inte så bra. Hon hade heller aldrig för ut kännt något för en tjej förut. För henne var det en stor omvändning och hon hade svårt att inse att hon gillar tjejer.
Jag däremot, både äldre (31 år) och tryggare i mig själv tycker inte att det är så konstigt.
Jag ser det mer som att jag blev förälskad i henne som människa inte i könet.
Men sen är det ju det där att man ska kunna stå för det också, hon ville absolut inte visa för någon. Bland folk va vi vänner, hemma själva va vi ett par.
Efter en stormig relation i ett halvår, med mycket osäkerhet, svartsjuka och bråk tog det slut, ca två veckor sen. Jag saknar henne fruktansvärt mycket, även om jag vet att just hon och jag inte är rätta för varandra. Men jag vet nu att jag vill träffa en tjej. Någon som kan stå för den hon är, som är trygg och stark i sig själv.
Jag bor i en liten stad, det finns inte så många ställen att gå ut och träffa folk på och här känner alla alla. Var kan man träffa någon? Finns det någon som känner igen sig i mig?
Tror bara att jag ville skriva av mig lite och kanske få någon att reflektera med.