• Leija

Legimiterade du dig på förlossningen?

Behövde du legitimera dig på förlossningen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Legimiterade du dig på förlossningen?
  • älskarlivet81
    babe66 skrev 2010-12-03 20:23:27 följande:
    älskarlivet81 skrev 2010-12-03 17:32:17 följande:
    För att de ska veta att du är du.. Så är det över allt när man söker vård.
    Men en förlossning är INTE vård i den bemärkelsen......
    nej, inte helt i den bemärkelsen, men det är ju ändå så att de ska kolla upp vem du är.. Tänk om du behöver blod t.ex.,då måste de vara säkra på vem du är..

Jag fick visa leg varje ul jag gjorde också. 
  • Saaaraa

Ja med båda. Första förlossningen fick jag lämna legitimationen när hon var ute för att det inte hanns med när vi kom in(hon var nästan ute när vi anlände). Med tvåan lämnade jag det i tid, eftersom att det var en planerad förlossning.

• Fiyali

Nej. Men jag går på Spec, så jag har haft med mig patientbricka och en stor pärm med papper, eftersom jag båda gångerna varit "inbokad".

...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • Uliise
    annca skrev 2010-12-02 11:53:57 följande:
    Ärligt talat: har ingen aning. Minns inte. Hade liksom annat att tänka på just då
    Samma här, minns inte! Kanske, kanske inte
    Majken 100421
  • Blå Flygare
    babe66 skrev 2010-12-03 20:23:27 följande:
    Men en förlossning är INTE vård i den bemärkelsen......
    Hur menar du att det inte är vård i den bemärkelsen? De ger vård, har medicinskt ansvar. Utöver den vanliga vården ska de dessutom anmäla till myndigheterna att en ny människa är född och vilken mamma detta barn har. Rätt viktigt att det blir rätt då. Och sen ska ju räkningen komma rätt med, men det känns ju som en parantes i sammanhanget.

Tidigare var väl vården inte alltid så noga med att be om leg men vareftersom folk anger fel identitet har det blivit allt mer angeläget för att inte fel uppgifter ska hamna i en journal, eller att vårdbeslut tas på fel grund (tidigare uppgifter i journal).
  • Tygtiiger

Ja, men jag tror att jag hade allt färdigladdat i mappen med mvc-journalen, bara att langa över. Minns inte så noga.

Krupke, we've got problems of our own!
  • Happymom

Kan inte svara på det för jag minns inte! Men jag tror att de fick papprena med provsvar och annat som de begärde, men vet inte ens det.

• m med tre stjärnor

JA flera gånger med alla fyra barnen, på tre olika sjukhus.
    Jag kanske är en opålitlig person;)

Men som jag minns så har jag visat när jag skrivits in, någon gång under tiden och absolut vid utskrivning.

• MammaSwahn

Svarade ja.
    Jag fick ge dom min mapp med journal och patientbricka.
    Dock behövde jag inte visa mitt "riktiga leg" Utan bara patientbrickan.

• MammaSwahn
    LinnV skrev 2010-12-02 12:06:47 följande:
    Ja det frågade efter leg men inte patientbricka.
    Jag hoppas att de inte frågar efter patientbricka den här gången heller för det har jag ingen..
    Säg att du inte har någon och lämna ditt leg istället. Så fixar dom en ny patientbricka till dig :)
  • MansonDust

Nja.. allt låg i min journal, men jag minns inte när dom tittade. Jag visade dom inte leg själv iaf.

dotter -02, dotter -06, son -08, bebis BF Juli -11
  • alvaereva

Säkert första och andra och tredje och fjärde gången jag var där. Men efter att ha varit där nån gång i veckan från v.23 och fram tills hon kom i v37 så hann dom nog lära sig att känna igen mig

• Raskask

Ingen aning. Kanske andra gången. Första gången hade vi bara med oss kläderna vi hade på oss, och bebisen. Eventuellt legitimerade jag mig efter någon dag.

• Takhiza

Nope. Men de hade redan min journal osv och jag fick upprepa mitt personnummer miljontals gånger tror jag!

• Jeans

Nej, jag kom bara in och gjorde ingenting, var så smärtpåverkad att de bar mig in i förlossningsalen! :P

• Kusin Knase
    Tygtiiger skrev 2010-12-03 23:06:55 följande:
    Ja, men jag tror att jag hade allt färdigladdat i mappen med mvc-journalen, bara att langa över. Minns inte så noga.
    Så var det nog! För jag har iiiiingen aning, hade värkar för fullt när jag kom in! Men mappen var ju faktiskt med, åtminstone hade vi den direkt efteråt.
    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • neleh

fick lämna in min patientbricka o den fick jag tillbaka inne på bb efter förlossningen.

Svar på tråden Legimiterade du dig på förlossningen?