• Mammas V

kan inte arbeta...vecka 9, inkomst?

Jobbade inom vården, natt.
    Jag klara inte av de mer och när ja fick plus på stickan så förstod ja varför.
    Jag är tim anställd men pausad såd e ringer mig inte nu då ja mår så fruktansvärt dåligt, ja ligger bara hemma och gråter, jag har fruktansvärt ont och bor på 3vån så ja vågar knappt ge mig ut.

Vet någon om ja kan få någon hjälp?
    a-kassa vill ja bara ha om ja söker jobb och verkligen försöker...vilket ja gör just nu men är livrädd att få något för ja vet inte hur ja ska klara de.
    Har panik över inkomsten, har en son och min man jobbar men vi har en otroligt hög hyra och lyckas inte hitta nåt annat.

• Svar på tråden kan inte arbeta...vecka 9, inkomst?
  • Pickeli

Jag måste säga att jag har väldigt svårt att utläsa exakt vad du vill ha hjälp med?

Du kan inte jobba för att du har ont? är gravid? eller bor på 3:e våningen? Är deprimerad?

Sjukskrivning?

Google it!
  • Mammas V

för jag har ett natt jobb inom vården som är väldigt tungt. Dom har fått pausa mig så de inte ringer in mig just nu för ja klarar inte av de. ja har sökt andra arbeten men får inget..vem vill anställa en gravid?
    dessutom har ja ont i höfter och mår så fruktansvärt dåligt så ja bara gråter...men ja undra om man kunde få hjälp ekonomiskt.

• älskarlivet81
    Mammas V skrev 2010-12-03 11:28:36 följande:
    för jag har ett natt jobb inom vården som är väldigt tungt. Dom har fått pausa mig så de inte ringer in mig just nu för ja klarar inte av de. ja har sökt andra arbeten men får inget..vem vill anställa en gravid?
    dessutom har ja ont i höfter och mår så fruktansvärt dåligt så ja bara gråter...men ja undra om man kunde få hjälp ekonomiskt.
    Då får du gå till läkaren och bli sjukskriven om du mår så dåligt.
  • IaOnDaFluff

Sjukskriven kan du givetvis bli om du har ont och det inte kan bli bättre med medicinering. Men det blir avsevärt lägre inkomst. Du kan inte försöka få andra arbetsuppgifter?

• 3 barns mor

har du fast anställning så ska väl arbetsgivaren  kunna placera om dig. annars försöka få sjukskrivning. sen beror det ju på om Fk godkänner den.

Svar på tråden kan inte arbeta...vecka 9, inkomst?