• Mamma1988

Gemensam vårdnad, får jag och sonen flytta???

Hej!
    Jag är gravid med min nya pojkvänn. Sonens pappa och jag har aldrig kommit överens och han ska ha sonen varannan lördag, vilket han inte sköter riktigt.
    Vi är uppe i en rättgång.
    Men nu ska jag och sonen flytta hem till min nya kille som bor knappt 10mil från pappans lägenhet. (pappan och jag bor grannar i dagsläget).
    Men får jag och sonen flytta utan att pappan kan säga nej?
    Vi har gemensam vårdnad.
    Vad jag har fattat de som så måste pappan skriva på om de är under 10mil, att jag flyttar vart jag vill då, eller har jag fel?
    Snäll hjälp mig nu! Blir ju orolig, att jag kommer förlora sonen för att jag flyttar, att jag bara kommer få ha honom varannan helg eller så.
    Kram
  • Svar på tråden Gemensam vårdnad, får jag och sonen flytta???
  • Marleen

om ni har gemnsam vårdnad MÅSTE pappan godkänna din flytt, han kommer få paper om detta o MÅSTE skriva på o godkänna flytten. om han inte gör detta. kommer skatteverket att starta en utredning som kan ta några månader, denna utredning bestämmer var ditt barn ska stå skrivet. där han är mest, blir de! så de kommer ju bli hos dej... du kommer få ett papper o svar på några frågor så jobbar dom utifrån de, o ditt X kommer få samma papper.

o har du underhållsbidrag tex så kommer detta att uphöra undertiden.

så fick jag gå till väga när jag separerade från min Xman

• Mamma1988
    Marleen skrev 2010-12-02 20:51:49 följande:
    om ni har gemnsam vårdnad MÅSTE pappan godkänna din flytt, han kommer få paper om detta o MÅSTE skriva på o godkänna flytten. om han inte gör detta. kommer skatteverket att starta en utredning som kan ta några månader, denna utredning bestämmer var ditt barn ska stå skrivet. där han är mest, blir de! så de kommer ju bli hos dej... du kommer få ett papper o svar på några frågor så jobbar dom utifrån de, o ditt X kommer få samma papper.

Okej, tack! Då vet ja om att ja inte kommer förlora sonen iaf!
  • Marleen
    Mamma1988 skrev 2010-12-02 20:54:33 följande:
    Okej, tack! Då vet ja om att ja inte kommer förlora sonen iaf!
    ja guuud nej, de kommer du INTE att göra!!!
  • Mamma1988
    Marleen skrev 2010-12-02 20:55:45 följande:
    ja guuud nej, de kommer du INTE att göra!!!
    Nä de som ja e skit orolig för ..
  • Fiyali
    Marleen skrev 2010-12-02 20:51:49 följande:

Jag har aldrig behövt skriva under något när jag flyttat. Nu har jag egenvårdnad, men flyttade två ggr under tiden som vi hade gemensam.
    ...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • Mamma1988
    Fiyali skrev 2010-12-02 21:01:45 följande:
    Jag har aldrig behövt skriva under något när jag flyttat. Nu har jag egenvårdnad, men flyttade två ggr under tiden som vi hade gemensam.
    Okej. Både ja o pappan fick lov att skriva på ett papper när ja flyttade ca 5mil först från mina föräldra till egen lägenhet o sen när vi skulle flytta från den o till den vi har idag. så vi båda har behövt skriva på papper båda gångerna.
    Men de e ju en speciell sträcka som ja får flytta som han måste gå me på annars går någon annan in o bestämmer..
Svar på tråden Gemensam vårdnad, får jag och sonen flytta???