• Bettiz

Någon som provat Mathem, Stockholm för hemkörning av matvaror?

Om ni har provat, vad tyckte ni?

• Svar på tråden Någon som provat Mathem, Stockholm för hemkörning av matvaror?
  • Tant Green

Jag har provat en gång, det funkade alldeles utmärkt. Fast jag var ännu mer imponerad av Mataffären, det kändes så omtänksamt på något sätt, med plastpåsar runt allt som hade minsta risk att kladda (äggkartong, fisk...). Däremot har ju Mathem mer att välja på. Lite dyrt är det förstås, men ett par gånger när vi bara inte har haft möjlighet att åka och handla själva så har jag absolut tyckt att det varit värt det.

• Bettiz

Tack, för svar. Jo, det är ju dyrare... Fast som det är för oss nu så kanske vi skulle tjäna på hemkörning iaf. Vi hinner aldrig iväg för att storhandla utan småhandlar lite varje dag. Och framför allt så skulle vi tjäna tid.
    MEN, om man ska ha hemkörning så vill man ju ändå ha billigast möjliga. OCH så ska det ju funka bra med.

• Lady X

Vi handlar därifrån jätteofta! ÄLSKAR!

Det är så jäkla smidigt faktiskt att bara ligga framför datorn och handla, gå genom alla varor i lugn och ro och lägga till och ta bort hur enkelt som helst. Storhandling blir det varje gång och så får nån annan bära upp varorna också, hehe, så himla skönt.

Och så ska det bli helt uuuunderbart att köpa julmaten därifrån så man slipper tjocka in sej på ica maxi och trängas med femtusen andra som ska julhandla, stå i en kö från helvetet och sen kånka upp alla kassar.

Japp, jag älskar mathem och vi storhandlar alltid därifrån och kommer fortsätta med =)

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
  • Bettiz

Åh, vad kul att du är så nöjd! Då kanske man ska prova på Mathem då...

• bubbelmaja

Menar du just i Stockholm? Jag har provat i Uppsala, och vi har varit nöjda. Både med matvaror och med färdiga matkassar. Bloggat lite om recepten från matkassarna om du är intresserad. sök mathem i min blogg i så fall. 

tävla i min blogg hanna.fornhem.se
  • Jo

Har provat Mathem med gott resultat.!

• CallGirl

jag kan istället rekommendera att kolla om ica i akalla kör på ditt område. Betydligt mycket billigare än både mataffären och mathem. Visserligen mindre sortiment med betydligt mer prisvärt. nackdelen är att man betalar med faktura efteråt, men det kan skilja massor i pris.

www.ica.se/supermarket/akalla

• Bettiz

Sen jag skapade denna tråden för ett år sen så har jag hunnit prova ett flertal olika matkassar, bla flera olika från just Mathem som jag tycker var väldigt bra! Nu under hösten har vi haft Matlycka, vilken var jättebra tyckte vi. Det vi gillade med just Matlycka var att man får med precis allt man behöver, men färdiguppmätt, dvs ska man ha2 msk senap så får man med en burk med 2 msk senap. Väldigt bra tycker jag! Men ica kan helt klart vara värt att kolla upp! Tack för tipset!

Svar på tråden Någon som provat Mathem, Stockholm för hemkörning av matvaror?