• Linda7903

förlåta?

Usch att man känner ett så enormt agg och stor besvikelse.Jag är nygift och har egna barn och min man har också egna barn.Allt har varit perfekt tills hans ex satte igång en vårdnadstvist efter vi hade gift oss.Jag la ner hela min själ att hjälpa dom,ena barnet ville inte ens vara hos mamman.Det har hela tiden varit små kivit med mitt ena barn men nu så är psykologen vi har varit hos säker på att min son har diagnosen Asberger.Nu hör det till saker att min man anser att han måste skydda sina barn från min son och mej p.g.a jag har börjat säga ifrån här hemma.Hans ena tös har spridit rykten om min son i skolan vilket har försvårat det för honom att få kompisar men det anser min man mer eller mindre att det är väl inte så farligt.Han har nu stuckit hemifrån med sin tös för andra gången,det är väl ändå inte fel av mej att sätta ner fotet och säga att nu räcker det.Det är hela tiden synd om hans barn,tösen kommer hela tiden undan med lögner,dålig attiyd medans min son får skulden för allt.Känner mej så otroligt klyven för jag älskan han men mår riktigt dåligt av att höra att det bara är fel på mej och mina barn.Vad gör man?

• Svar på tråden förlåta?
  • crazy mom

Man kan ta hjälp hos familjerådgivare hos soc för stödsamtal och ta sig vidare.
    Kyrkan erbjuder också samtalshjälp.

• Linda7903

Hjälper det tro.Det har varit så många övertramp så det är svårt att förlåta han och hans mamma.

e
  • Jkpg Deluxe
    pröva iaf att samtala med en tredje part...kanske både enskilda samtal (för dig och även mannen kan ju gå i samtal ensam)  och gemensamma?? 
    ge det en chans?

KRAM

Ps. det dottern gör är fel, men är hon stor nog att förstå konsekvenserna av sitt handlande? HUr kommer det sig att hon gör det hon gör?? vad kan ligga bakom det??

• Linda7903

hade gärna gått och pratat men fick precis sms att han inte vill veta av oss för hans dotter mår så dåligt.Hans dotter är stor nog att förstå vad hon gör men ingen har någonsin sagt till henne att hon gör fel.

Svar på tråden förlåta?