• K anna

Bristningar = spricka vid förlossningen?

Jag fick inga bristningar under graviditeten och sprack inte heller något vid förlossningen. Jag har hört sägas att det finns ett samband här, att de som får mycket bristningar också har lättare att spricka då deras hud helt enkelt är mindre elastisk. Vad tror ni, finns det ett sådant samband?

• Svar på tråden Bristningar = spricka vid förlossningen?
  • snappi81

Tror inte det, fick ganska mycket bristningar under graviditeten men sprack inget under förlossningen.

Linus 070808 Lucas 090707
  • Leija

Tror absolut inte att det finns något sånt samband faktiskt!

• JaneDoe10

Min mamma fick inga bristningar under grav men sprack utav helvete.

♥ Vecka 25 ♥ BF 19 Mars ♥
  • Familytime

Det finns inget samband. Absolut inte. Det har med töjbarheten i underlivets hud att göra, det har med hastigheten på förlossningen att göra, det har med hur hårt man krystar att göra och det har med hur mycket hjälp man får från bm att göra. Själv hade jag mycket bristningar med alla mina tre väldigt stora barn och har inte spruckit en millimeter. Och den sista förlossningen tog 54 minuter! Så det har med massa faktorer i stunden som avgör. Inget annat.

• Jaaanet

Det där har jag aldrig hört talas om, men faktum är att jag fick massor med bristningar på magen under graviditeten och gick sönder så pass mycket under förlossningen att det blev operation efteråt.

Svar på tråden Bristningar = spricka vid förlossningen?