Min son 14-åriga son provade cannabis
Hej, familjelivare.
Jo, såhär ligger det till: Igår kom min son hem ifrån en fest klockan 2:00 på natten. Hans ögon var blodsprängda och han hade ett otroligt sötsug och sluddrade. Jag var lite yr vid det tillfället för jag och min sambo hade nystat i flaskan, så mitt minne är lite luddigt.
Jag minns dock att min son gick in i köket och drog ut vårt sista paket med chocopops och när han skulle hälla upp dom hällde han bredvid skålen och allt hamnade på golvet. Jag gick fram till min son, och sa åt honom att gapa. Han gjorde som jag sa.
Jag luktade i hans mun. Det luktade cannabis. Jag visste det, jag kände det på mig av egen erfarenhet. Min sambo och jag brukade röka cannabis några månader tillbaka men slutade i oktober. Främst för att våran langare blev haffad, men också för barnens skull. Man vill ju inte statuera dåligt exempel...
Jag hade som sagt druckit alkohol så jag orkade inte prata med honom. Jag gick tillbaks till min sambo, drack upp de resterande shotsen och gick och la mig. Nu ångrar jag lite att jag inte pratade med honom...
Hur ska jag reagera? Jag tycker synd om honom. Han har ju klart fallit för grupptryck. Hjälp mig, familjeliv!