Det har gått utför med dagens tonåringar!
Ju mer jag ser och ju mer jag får höra komer jag mer och mer bara insikt om att det har verligen gått utför med uppfostran av våra barn.
Jag har en bonusdotter, 13 år, som kommer hem med historier om vad hennes klasskompisar i skolan gjort, eller vad de blivit utsatta för. Hur killarna i klassen börjar bråka och och ta deras mobiler, mobbas osv och lärarna bara står och ser på. De vågar inte ingripa när ungdomarna i skolan börjar slåss. Nu vet jag att min bonusdotter inte är oskyldig och jag vet att hon själv är med och kan retas, mobbas hon med. Men de historier hon drar upp gör med skrämd, vart är dagens skolor på väg...
Men det är ju även tonåringars attityt som får mig helt ställd. De ska bara ha allt serverat. Sitta framför tv och dator hela dagarna. Tro att de kan göra hur de vill utan konsekvenser. När min bonusdotter är med kompisar så spenderar de tiden framför tv, eller dator. De kan sitta vid varsin dator, i samma rum och msn med varandra.
Jag har hört om ungdomar som slänger snöbollar i barnvagnar när mamman går brevid. terroriserar människor som de möter på gatan. I skolan skiter de i lärare, för de vet att lärarna inte vågar gör så mycket försen de blir anmälda. Eleven springer hem till mamma och pappa och beklagar sig över att läraren sa till på skarpen och tog tag i elevens arm. De ropar pedofil till en lärare som bara vill tala allvar.
Jag vet att alla tonråingar har det tufft i alla dess generationer, men med allt detta curlande som skett på slutet av 90- 2000 talet har verkligen satt sina spår. Ung & borskämd ungdomarna kan man ju se spår av i många tonåringar. Vad gör vi föräldrar?
Vi vill ge våra barn det bästa och i våran fåfänga så röjer vi undan allt som är jobbigt bara för att det kanske är enklare i stunden och snabbare om vi gör i ordning smörgåsen, eller maten och allt annat med för den delen. Men hallå då har det också satt hos här med tonåringar som skriker fitta, hora till sin mamma. Skriker pedofil till en man bara för att tonråingar inte fick göra som den ville. Eller slår sin klasskompis så den hamnar på sjukhus bara för att hon eller han vara lite annorlunda!!!