• parentesen

Ingen koll på vilka typer som får barn?

Par från skilda nationaliteter träffas första gången i hamburgerrestaurang på Söder.
    Båda är desperata och ensamma men har barn i tonåren boende hon andra föräldrarna
    eller är utflugna. Båda är 48 år gamla och saknar jobb mer eller mindre. Ändå lyckas de
    smila in sig hos en viss gynekolog som ger tanten hormoner så att hon blir: gravid.

Men hon kan ingenting och förstår inte mycket av det som händer och pojken hon föder som
    49 år gammal har en usel uppväxt, idag 3 år gammal. Pappan misshandlade och fick
    besöksförbud men smilade in sig igen, trots allt, hos mamman som blivit alltmer snurrig och
    säger och gör tokiga saker. Sitt vuxna barn 30 år gammalt vill inte träffa sin mor ens efter
    att själv ha fått barn (bara ca 1 år efter sin morsa).

Den gamla modern visste inte ens att man kokar potatis med skalet på för att det ska vara
    näring kvar till pojken t ex. Hon tyckte det gick fortare att skala och skära potatis i små bitar,
    vilket ju gör att potatisens näringsämnen försvinner med kokvattnet! Tokigare och mer förvirrad
    och okunnig "trasa" får man leta länge efter att finna! Inte kan hon klä varken sig själv eller barnet
    heller.

Etc, etc, etc...  Men också adopterande föräldrar kan vara usla.

Varför inte göra ett test eller ha en vettig frågestund runt barnuppfostran och andra kunskaper
    som elementär matlagning o s v???

Inte bryr sig myndigheterna här i landet - det är ju inte deras kött och blod som riskerar råka illa ut
    av dessa hemska föräldrar!

• Svar på tråden Ingen koll på vilka typer som får barn?
  • SeTa
    Skogsflickan skrev 2010-12-06 23:50:41 följande:
    Är det jag som är trög eller är det ngn annan som inte heller förstår frågan?
    Du är nog trög. Det handlar ju om potatisens skalande eller icke skalande. 
  • Veritas18
    Skogsflickan skrev 2010-12-06 23:50:41 följande:
    Är det jag som är trög eller är det ngn annan som inte heller förstår frågan?
    Word..
  • Fru U
    SeTa skrev 2010-12-07 13:23:25 följande:
    Skalad. Det är jobbigt att skala en varm potatis
    har ont i handen o skriver därför som en kråka
  • WickedyWitch

Jälva tramserier alltså!

Här kan man hitta alla möjliga anledningar till att vara en dålig förälder. Tydligen så dör & förstörs ungar av allt möjligt nu för tiden. Tycker det är fruktansvärt konstigt att jroden är överbefolkad när föräldrar skalar potatis :o

• SeTa
    Fru U skrev 2010-12-07 13:26:14 följande:
    Skalad. Det är jobbigt att skala en varm potatis
    Mycket.
    WickedyWitch skrev 2010-12-07 13:27:41 följande:
    Jälva tramserier alltså!

Här kan man hitta alla möjliga anledningar till att vara en dålig förälder. Tydligen så dör & förstörs ungar av allt möjligt nu för tiden. Tycker det är fruktansvärt konstigt att jroden är överbefolkad när föräldrar skalar potatis :o
  • Ramborg

Jag kan inte låta bli att le lite över att TS säger att eftersom potatisen inte kokades med skalet på så var modern den mest okunniga trasa man kunde tänka sig!

• Emmeliozol

jag brukar oftast skala potatisen innan kokning och när det är väldigtbrottom så skär jag den tillomed i mindre bitar...
    Borde jag direkt boka tid för abort samt gå till soc och lämna in redan födda barn nu?! haha

Sen han inte åldern med bra/mindre bra föräldraskap att göra heller!!  Tycker det va en konstig tråd...

• Skogsflickan
    SeTa skrev 2010-12-07 13:23:25 följande:
    hahaha! Men det var ju en massa i ts..Allt från potatis, till fertilitet, till adoptioner...Hela texten verkar oadekvat..
  • Skogsflickan
    Emmeliozol skrev 2010-12-07 14:37:07 följande:
    jag brukar oftast skala potatisen innan kokning och när det är väldigtbrottom så skär jag den tillomed i mindre bitar...
    Borde jag direkt boka tid för abort samt gå till soc och lämna in redan födda barn nu?! haha

Sen han inte åldern med bra/mindre bra föräldraskap att göra heller!!  Tycker det va en konstig tråd...
    Samma här, det går fortare att koka då och man slipper pillgörat sen när potatisen är varm...

Ring soc ngn för jag vanvårdar mitt barn då!Borde gå under misshandel!
  • SeTa
    Skogsflickan skrev 2010-12-07 22:57:48 följande:
    hahaha! Men det var ju en massa i ts..Allt från potatis, till fertilitet, till adoptioner...Hela texten verkar oadekvat..
    Du glömde att paret var från skilda nationer. Jag är övertygad om att det är förklaringen till potatisskalningen.
  • Dr Mupp

Kanske bäst jag lämnar barnen till soc eftersom jag skalar potatisen innan jag kokar den.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Mrs Moneybags
    SeTa skrev 2010-12-08 10:32:42 följande:
    Du glömde att paret var från skilda nationer. Jag är övertygad om att det är förklaringen till potatisskalningen.
    Och de träffades på en hamburgerrestaurang på Knivsöder. Huga!
  • Dr Mupp
    SeTa skrev 2010-12-08 10:32:42 följande:
    Det har du rätt i. Jag och min man är fr¨å skilda nationer så det är daäför vi skalar potatisen först. Att jag inte tänkte på det.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
Svar på tråden Ingen koll på vilka typer som får barn?