• Hjärtat längtar

Etiopien

Angående Etiopien står det nu 3,5 år innan man får skicka till landet.
    Sen står det att ett av barnhemmen i Etiopien kräver par som varit gifta i 5 år.
    Tror ni man får skicka ansökan till landet tidigare om man varit gift i 5 år?

• Svar på tråden Etiopien
  • Zabka

Jag skulle gissa att det är färre sökanden som uppfyller 5-årskravet, så till just det barnhemmet som har det kravet borde det vara kortare kötid. Men det är så klart bara gissningar. Det kanske är supermånga i Etiopienkön som har varit gifta i 5 år.

• Ethi

Hm... Dessvärre tror jag faktiskt inte det   AC samarbetar med barnhemmen Kids Care, Missionaries of Charity (MOC) och Tsion International Association (TIA). Eftersom det där med fem år är ganska nytt och de två första barnhemmen har AC samarbetat med jättelänge, så skulle jag tro att det är TIA som har de reglerna. Om inte något av de andra har ändrat sina då... Det kommer rätt få barn från TIA, så jag skulle tro att det "räcker" att bara plocka folk rakt av från kön och så får man tillräckligt många som varit gifta i fem år ändå. Men jag är inte säker. Sen tror jag att det kommer fler lite äldre barn från TIA, så det sammantaget kanske kan göra att man avancerar någon plats, om man har tur...

• Ethi

Äsch, man vet aldrig vad som händer, det kan ju hinna svänga 

• Hjärtat längtar

vi får väl se vad AC säger, vilka länder som passar oss när vi fått medgivande....
    Men efter vad jag kan utläsa verkar det vara Sydafrika.

Svar på tråden Etiopien