Vännerna försvann
Ja precis som rubriken säger så försvann vännerna (tjejgänget som var så tighta innan) när jag valde att blir mamma. Redan när jag gick ut med att jag var gravid (vilket var tidigt i v. 10) så sa de upp bekantskapen. Jag har i efterhand fått höra att de skakat på huvudet när de fick reda på att jag väntade barn och tyckt att jag gjorde helt fel som behöll det. Inte sa de grattis när jag hade fött heller. Det är inga vänner jag vill vistas bland. De är falska och jag är glad för att jag upptäckte detta så tidigt.
Men nu då? Nu sitter man här med en underbar liten tjej på 8 veckor och känner sig instängd och ensam. Inte har man någon att prata med förutom min pojkvän och mamma. Vilket inte alls är samma sak som att prata med en vän. Vänner behöver vi alla. Men de bekanta jag har bor antingen långt bort eller befinner sig inte alls i samma livssituation som jag. Vilket jag tycker gör det svårt att umgås.
Vet inte riktigt vad jag ville med denna tråden egentligen. Mest prata av mig, detta är första gången jag säger vad jag känner. Ibland är det skönt att lätta på känslorna och tala ut även om de inte kommer någon vart.
Någon som är i samma sits?